משרד התחבורה מוריד את "האלטע זאכן" מהכבישים

שר התחבורה יחתום בקרוב על תקנה חדשה האוסרת על תנועת עגלות תובלה הרתומות לבעלי חיים, בכבישים העירוניים בכל הרשויות המקומיות בארץ ■ "תנועתן האיטית של העגלות גורמת לעיכוב בתנועה ולפקקים מיותרים, ולבעיה בטיחותית בכבישים"

משרד התחבורה, בראשות שר התחבורה ישראל כץ, הודיע היום (ג') כי השר יחתום בקרוב על תקנה חדשה האוסרת על תנועת עגלות תובלה הרתומות לבעלי חיים, בכבישים העירוניים בכל הרשויות המקומיות בארץ.

לדברי כץ, "תנועתן האיטית של העגלות גורמת לבעיה בטיחותית בכבישים - לנהגים ולהולכי הרגל כאחד, ולעיתים קרובות הן אף גורמות לעיכוב בתנועה ולפקקים מיותרים. בנוסף, רבים מהעגלונים מזניחים את בעלי החיים ומונעים מהם מזון וטיפול רפואי, עד לאפיסת כוחות".

התקנה תוגש לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת עם כינוסה של הכנסת החדשה, וצפויה להיכנס לתוקף בתוך 6 חודשים. האלטע זאכן פעילים ברבות מערי הארץ, בכללם בתל-אביב-יפו, רמת-גן, גבעתיים, כפר-סבא, נתניה, נהריה ועוד.

המהלך של שר התחבורה מגיע בעקבות פניות שקיבל בנושא מגופים העוסקים בזכויות בעלי החיים, ובראשם עמותת "הכול חי" הפועלת לקידום חינוך הומני למען בעלי החיים. הפניות דרשו, והתקנה אומרת כי ייאסר השימוש בבעלי חיים לצרכים תחבורתיים בדרכים העירוניות, למעט בתחומי מושב או קיבוץ.

עמותת "הכול חי" מציינת בפנייתה לשר כץ כי מדובר לרוב בסוסים, המושכרים לרוכלים על בסיס תשלום פעוט של עשרות שקלים ליום ומהווים עבור הרוכלים תחליף זול לכלי רכב. כדי להימנע מהוצאות כספיות, בעלי החיים אינם מקבלים טיפולים רפואיים הכרחיים, מזון ראוי ותנאי מחיה הולמים, כך עד מותם האכזרי, עקב תשישות מחלות ורעב.