פרוטליקס לקראת מכירה? "יעד של 600-700 מ' ד' לחברה"

התקשרה עם סיטיבנק לבירור אפשרויות אסטרטגיות למסחור נכסי החברה או למכירת החברה כולה ■ סביר שפרוטליקס תפעל ליצור תחרות בין כמה גופים, כפי שעשתה לגבי מסחור המוצר elylyso לטיפול במחלת גושה

חברת הביומד פרוטליקס התקשרה עם בנק ההשקעות סיטיבנק לבירור אפשרויות אסטרטגיות למסחור נכסי החברה או למכירת החברה כולה. ככל הנראה החברה מעוניינת במכירת החברה כולה או השליטה בה.

אם אכן תימכר השליטה בחברה, פייזר היא מועמדת הגיונית לרכישת השליטה שכן כבר יש לה הסכם מסחור עם פרוטליקס.

עם זאת, סביר שפרוטליקס תפעל ליצור תחרות בין כמה גופים, כפי שעשתה לגבי מסחור המוצר elylyso לטיפול במחלת גושה. במקרה הזה, התחרות הובילה להסכם עם פייזר בסכום ראשוני מכובד מאוד של 60 מיליון דולר.

בשוק מעריכים כי שווי של מיליארד דולר הוא מעט גבוה עבור החברה. האנליסט סטיבן טפר מהראל אומר כי: "הגיוני עבור פרוטליקס להימכר כעת כי המוצרים שלה מלבד אליליסו, רחוקים מן השוק ויעלה עוד סכום משמעותי למכרם, ואילו עבור אליליסו היקף מכירות בשיא של 180 מיליו דולר הוא סביר, לכן אני נותן יעד של 600-700 מיליון דולר עבור החברה".

לעומת זאת ד"ר פריבה קודסיאן, שותפה בקרן הגידור דפנה קפיטל (שמשקיעה בפרוטליקס), אומרת שמספר עסקאות שבוצעו לאחרונה בשוק, מעידות על תיאבון של החברות הגדולות לרכישה של חברות צעירות עם פלטפורמות פיתוח מעניינות ומוצרים בשלבים מתקדמים. היא מזכירה ספציפית את העסקה של חברת MAPP, שנרכשה לאחרונה עבור כמעט מיליארד דולר על ידי חברת Allergan, אף שהמוצר שלה עדיין לא מאושר. "אני מרגישה ששווי של מיליארד דולר הוא סביר עבור פלטפורמה טכנולוגית מוכחת בתחום הגנריקה, בעיקר בתחום הביוגנריקה שמעניין היום מאוד את החברות הגדולות".