שיא: יצירה של פיקאסו נמכרה ב-44.8 מ' ד' בסות'ביס בלונדון

מדובר בדיוקן של מארי תרז וולטר, אהובתו של פיקאסו, שצייר את התמונה ב-1932 ■ בסך הכול עמד היקף המכירה בסות'ביס על 121.1 מיליון דולר כולל עמלות

ציורים של פבלו פיקאסו, קלוד מונה וז'ואן מירו כיכבו במכירה פומבית בהיקף של 190 מיליון דולר שנערכה אתמול (ב') בלונדון. דיוקן של מארי תרז וולטר, אהובתו של פיקאסו, שצייר את התמונה ב-1932, נמכרה במחיר הגבוה ביותר במכירה הפומבית, שנערכה בסניף הלונדוני של סות'ביס. הרוכש שילם 28.6 מיליון ליש"ט (44.8 מיליון דולר) עבור הציור. יצירה אחרת שבלטה במחירה הגבוה הייתה "הכפור בז'יברני", ציור נוף של קלוד מונה, שנמכר ב-8.8 מיליון ליש"ט (13.78 מיליון דולר).

סוחרי אמנות מציינים, כי לאחר עשורים של מסחר נמרץ, השוק עבור אמנות אימפרסיוניסטית ומודרנית סובל ממחסור ביצירות באיכות גבוהה שלא הוצעו למכירה לפני כן. באופן יוצא דופן, שני שלישים מ-61 היצירות שהוצעו למכירה בלונדון אתמול היו חדשות בשוק המכירות הפומביות. "היו במכירה יותר יצירות אימפרסיוניסטיות שלא היו בשוק מאשר בדרך-כלל", אמר מורגן לונג, מנהל השקעות בשוק האמנות מקרן Fine Art.

ציורים דוגמת "מארי תרז" של פיקאסו נחשבים ליקרי ערך בשוק האמנות של היום. הציור, ששמו הרשמי הוא 'אישה ישובה ליד החלון' הגיע מאוסף פרטי של אספן אירופאי. טווח המחיר המוערך שלו טרם המכירה נע בין 25 ל-35 מיליון ליש"ט (40-55 מיליון דולר). בפעם האחרונה שהיצירה הועמדה למכירה פומבית, ב-1997, היא נמכרה ב-7.5 מיליון דולר.

בסך הכול עמד היקף המכירה בסות'ביס על 121.1 מיליון דולר כולל עמלות. הסכום השני בגודלו עבור מכירות יצירות אימפרסיוניסטיות ומודרניות בשלוחה הלונדונית של בית המכירות הפומביות. 85.2% מהיצירות שהועמדו למכירה אכן נמכרו בה, זאת בהשוואה ל-78.8% מהיצירות שנמכרו במכירה מקבילה שנערכה אשתקד.