גיל שויד מתכוון למכור מניות צ'ק פוינט ב-30 מיליון דולר

הגיש בקשה למכור חלק ממניותיו בתוכנית "מכירה עיוורת" ■ ויתר על שכר ובונוסים בשנים האחרונות

מניית צ'ק פוינט חזרה להיסחר במחיר של יותר מ-50 דולר, ואחד הנהנים מעליית מחיר המניה הוא גיל שויד, יו"ר ומנכ"ל צ'ק פוינט ואחד ממייסדיה. שויד הגיש לפני כמה ימים בקשה למכירת 600 אלף מניות צ'ק פוינט שברשותו, במסגרת תוכנית "מכירה עיוורת" - מכירה במועד שנקבע מראש. מכירת המניות נעשית באמצעות בנק ההשקעות האמריקני Jefferies ובמחיר הנוכחי של מניית צ'ק פוינט, מדובר על מימוש בהיקף של כ-30 מיליון דולר.

צ'ק פוינט מספקת פתרונות לאבטחת אינטרנט ומידע ונסחרת בנאסד"ק בשווי של 10.2 מיליארד דולר. שויד הוא בעל המניות הגדול ביותר בצ'ק פוינט, ובסוף 2011 הוא החזיק ב-32 מיליון מניות, שמהוות 15.1% מהון המניות של צ'ק פוינט.

המייסד מריוס נכט לא שינה החזקותיו

בחמש השנים האחרונות ויתר שויד על שכר ובונוסים, למעט שכר מינימום כפי שקובע החוק. במקביל, הוא ממשיך לקבל הקצאות נדיבות של אופציות. לדוגמה, באסיפת בעלי המניות לפני כמה חודשים אושרה לו הקצאה של 1.6 מיליון אופציות (שיבשילו תוך 4 שנים) במחיר השוק ביום ההקצאה.

בראיון ל"גלובס" לפני שנה וחצי, הסביר שויד את המהלך. "נוח לי עם העמדה הזאת. זה לא מה שיהפוך אותי לאדם מאושר יותר, או עשיר משמעותית. נוח לי בפוזיציה שבה אם בעלי המניות מרוויחים, גם אני מרוויח. זו דוגמה מסוימת לעובדים ולמנהלים - לא שאני דורש זאת מהם, הם מקבלים שכר הוגן וטוב על עבודתם, אבל אני לא בא ואומר להם 'אני קיבלתי ככה, ולכם מגיע פחות'".

בעל מניות נוסף בצ'ק פוינט הוא סגן היו"ר מריוס נכט, גם הוא ממייסדי החברה. מדיווח שהועבר אתמול ל-SEC (רשות ניירות הערך של ארה"ב) עולה כי החזקתו במניות צ'ק פוינט של נכט נותרה ללא שינוי. נכט החזיק בסוף השנה כ-21 מיליון מניות (כ-10.7% מהון המניות), בדומה להחזקתו שנה קודם לכן. השווי הנוכחי של המניות שבידי נכט הוא 1.08 מיליארד דולר.

בין הגופים המוסדיים שמשקיעים בצ'ק פוינט נמצאות הקרנות פידליטי (FMR), שבסוף 2012 החזיקה בכ-5% מהחברה, לעומת 10.9% שנה קודם לכן; ו-Thornburg , שהפכה לבעלת עניין בסוף 2012 ומחזיקה ב-12.5 מיליון מניות, שהן כ-6.1% מהון המניות.