ורינט הפכה לחברה עצמאית; מיזוג עם נייס לא על הפרק

‎‎ורינט הנפיקה 27.5 מיליון מנות לבעלי מניות קומברס, וכעת אין בה גרעין שליטה, וכל מניותיה מוחזקות בידי הציבור

‎‎המהלך האחרון בפירוקה של חברת ההחזקות קומברס טכנולוג'י שאותה ייסד קובי אלכסנדר הושלם אתמול. שלשום אישרה אסיפת בעלי המניות של ורינט את רכישת החזקות קומברס טכנולוג'י בה, ואתמול התבצע המהלך: ורינט הנפיקה 27.5 מיליון מניות רגילות של החברה לבעלי מניות קומברס טכנולוג'י (מספר מניות השווה להחזקות קומברס טכנולוג'י בורינט), כך שכעת היא הפכה להיות חברה עצמאית ללא גרעין שליטה, וכל מניותיה מוחזקות בידי הציבור.

לציון האירוע הוזמנה צמרת ורינט, וכן המנכ"ל דן בודנר, לפתוח את המסחר אמש בבורסת נאסד"ק. ורינט נסחרת לפי שווי של 1.37 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה טיפסה בכ-24% מתחילת 2012.

במסגרת תהליך ההתפרקות של קומברס טכנולוג'י, מכרה האחרונה בשנים האחרונות את החברות האחרות שבהן החזיקה. אולטיקום נמכרה לקרן הפרייבט אקוויטי האמריקאית פלטינום בתמורה לכ-90 מיליון דולר, וסטארהום נמכרה בקיץ האחרון לקרן הפרייבט אקוויטי המקומית פורטיסימו, בתמורה לכ-54 מיליון דולר. נוסף על כך חילקה קומברס טכנולוג'י את מניותיה בחברה הבת קומברס ‏CNS‏ כדיבידנד בעין לבעלי המניות באוקטובר אשתקד, וזו נסחרת היום תחת הסימול ‏CNSI‏.

‎‎שינויים בשדירת הניהול

‎‎ורינט, שהונפקה בשנת 2002, עוסקת בפיתוח מערכות אנליטיות לניהול וניתוח מידע. בחודש שעבר התפרסמו ידיעות בתקשורת שלפיהן ורינט ומתחרתה הישראלית נייס נמצאות במו"מ למיזוג ביניהן. לכאורה, מהלך ההיפרדות מקומברס יכול היה להיות טריגר למיזוג שכזה, אלא שמלבד השינוי בדירקטוריון החברה, שנבע מהפיכתה לחברה עצמאית, דיווחה אמש ורינט גם על שינויים בשדירת הניהול שלה, שמהם ניתן להבין שמיזוג כזה לא עומד כעת על הפרק.

‏מאיר שפרלינג, מנהל חטיבת המודיעין התקשורתי ומנכ"ל ורינט ישראל, מונה למנהל האסטרטגי של החברה, פונקציה חדשה שנוצרה כחלק מהיערכות החברה למבנה הבעלות החדש. שפרלינג יתמקד באסטרטגיית הצמיחה של ורינט לטווח הארוך ובכמה לקוחות ושותפים אסטרטגיים של החברה, וכן יקודם לתפקיד יו"ר ורינט ישראל. את מקומו של שפרלינג בתפקיד מנהל חטיבת המודיעין התקשורתי ומנכ"ל ורינט ישראל ימלא חנן ג'ינו, אשר הובא מחברת אורבוטק, שם ניהל כמה חטיבות עסקיות.

את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2012 הפיסקאלית (המסתיימים באוקטובר) סיימה ורינט עם הכנסות של 611 מיליון דולר, עלייה של 7.2% לעומת התקופה המקבילה ב-2011. בשורה התחתונה הרוויחה ורינט (על בסיס ‏GAAP‏) 16.6 מיליון דולר, כפול לעומת הרווח ב-2011. ברבעון האחרון של שנת 2012 (המסתיים בינואר 2013), צופה ורינט כי תרשום הכנסות של כ-235 מיליון דולר. ‏‎‎‏