הסופה הגיעה לחוף המזרחי: אלפי טיסות בוטלו, שלג בניו-יורק

(עדכון) - 3 חודשים אחרי "סנדי", הסופה הגיעה לאזור צפון-מזרח ארה"ב, והחזאים מזהירים: "הסופה העזה ביותר שזכורה בכ-100 השנים האחרונות"

בחוף המזרחי של ארצות-הברית הוכרזה כוננות שיא לקראת סופת השלגים שהגיעה לאזור והוגדרה על-ידי חזאים אמריקניים כ"עזה ביותר" שזכורה שם בכ-100 השנים האחרונות. תנאי מזג-האוויר הקשים הביאו עד כה לביטולן של יותר מ-3,000 טיסות שתוכננו להמריא או לנחות בנמלי תעופה לאורך קו האוקיינוס האטלנטי, והרשויות קוראות לאזרחים שלא לצאת מהבתים.

השיבושים שגרמה הסופה - עוד טרם הגיעה למלוא עוזה - מורגשים היטב גם על פני הקרקע: חלק מתחנות הרכבת התחתית בניו-יורק נסגרו ומפזרות המלח ומפלסות השלג הוצבו בכוננות כדי למנוע מהקור העז להקפיא את החיים בתפוח הגדול. נוסף על כך, הוחלט על השבתת מערכת החינוך - כליל או באופן חלקי. יחד עם זאת, המסחר בבורסות בניו-יורק אמור להמשך כרגיל.

התחזיות מנבאות כי בבוסטון ובניו-אינגלנד ייערם ביממה הקרובה בלבד מעטה שלג בעובי של יותר מחצי מטר. את המשקעים ילוו משבי רוח עזים במהירות מרבית של 100 קמ"ש, שלושה חודשים בלבד אחרי ההרס שזרעה הסופה "סנדי".

עובדי חברות פרטיות התבקשו להישאר בבתיהם עד להודעה חדשה, ואילו במשמר הלאומי של המדינות שנמצאות בחזית הסופה גויסו אלפים שממתינים לאות לצאת לדרך לטיפול באירועי חירום.