אלגטק נרכשה על-ידי גרובפוינט לפי שווי של 50 מיליון דולר

החברה של קיבוץ קטורה פיתחה מיקרו-אצות המפיקות את נוגד החימצון אסתקסנטין, המשמש כרכיב בתוספי מזון ותכשירים קוסמטיים

קבוצת ההשקעות הבריטית גרובפוינט רכשה את השליטה בחברת אלגטק, חברה שהוקמה לפני כ-15 שנה בקיבוץ קטורה, והיא מגדלת זן ייחודי של מיקרו אצות המפיקות חומרים ביולוגיים. על-פי הערכות, השליטה בחברה נרכשה לפי שווי של 50 מיליון דולר.

אלגטק נוסדה על בסיס טכנולוגיה של פרופ' סמי בוסיבא במעבדה לביוטכנולוגיה של אצות של אוניברסיטת בן גוריון בנגב, שעדיין מועסק בחברה כחלק מצוות הייעוץ. מנכ"ל החברה הוא חגי צור והיו"ר הוא אד הופלנד. החברה הוקמה על-ידי קיבוץ קטורה במימון קרן JCA.

המוצר המוביל של החברה הוא אסטקסנטין, חומר המוכר כנוגד חימצון ומשווק כתוסף מזון וכרכיב בתוך תכשירים קוסמטיים. נוגדי חימצון נמצאו על-ידי מחקרים קליניים כחומרים שיכולים לשמש למניעת נזקים בתאים, החל מתאי העור ועד תאי המוח.

עד היום לא פותחו תרופות שמבוססות ישירות על נוגדי חימצון, ולכן חומרים אלה לא עברו את הבדיקה המקיפה והמבוקרת שעוברות תרופות, אולם מחקרים אקדמיים רבים קישרו עד היום בין נוגדי חימצון לבין בריאות כללית.

אלגטק אינה משווקת את המוצר שלה ישירות לצרכן, אלא לחברות המשלבות אותו במוצריהן. החברה סרבה למסור מהו היקף המכירות שלה, אך הוא מוערך בשוק בכמה עשרות מיליוני דולרים.

מקבוצת גרובפויינט נמסר כי בכוונתה להגביר באופן מהותי את המכירות של החברה, "הן על-ידי הגדלת מערך הייצור שלה בערבה והשיווק הבינלאומי שלה, וכן על-ידי בניית מפעל נוסף להפקת חומרים ביולוגיים נוספים ממיקרו-אצות, למשל חומר שמקושר עם ירידה במשקל", אומר חגי שטדלר, שותף בגרובפויינט ישראל.

לדברי שטדלר: "אלגטק היא אחת החברות המעניינות בארץ. מעט מאוד חברות ברחבי העולם שהצליחו לגדל מיקרו-אצות, ובמיוחד כאלה המפיקות חומרים מבוקשים בעולם בכמויות ובמחירי ייצור כלכליים".

בראדלי פריד, שותף בחברת גרובפוינט הבריטית, מוסיף כי: "ההפקה של המוצר מתאפשרת בזכות התנאים האקלימיים של הערבה. לכן למרות שאנחנו מתכננים להרחיב את מערך השיווק של החברה בחו"ל, הפיתוח והייצור יישארו בישראל".

קבוצת ההשקעות הבריטית גרובפוינט הוקמה לפני שנתיים במימון של הון מוסדי ופרטי. היא מנוהלת על-ידי בנקאי ההשקעות בראדלי פריד וליאון בליץ. לפני כשנה הוקמה וכעת מושקת רשמית, חברת "גרובפוינט ישראל" המנוהלת על-ידי חגי שטדלר וגיל מאירוביץ', הממוקדת בחברות בתחומים הטכנולוגיה החקלאות, מוצרי מזון ייחודיים, מים, אנרגיה וקלינטק. זוהי ההשקעה הראשונה של החברה בישראל.