יורם לוי: "הקקטוס איבד רלוונטיות כי הוצאנו החוצה את המפרסמים"

לוי אמר את הדברים במסגרת במפגש מיוחד של ענף הקריאייטיב שנערך אמש

ענף הקריאייטיב עושה בדק-בית. אמש (שבת) התקיים מפגש של אנשי התחום בבית הפוסט גרוויטי בתל-אביב. במסגרת זו התקיימו קבוצות דיון שונות, שאחת מהן, בהנחיית איש הקריאייטיב יורם לוי, עסקה בסיבות לביטול תחרות קקטוס הזהב השנה.

לדברי לוי, להוצאת המפרסמים מהתחרות לפני 5 שנים הייתה השפעה גדולה על היחלשות תחרות הקריאייטיב, כתחרות נחשבת וכמשפיעה.

"הקקטוס איבד מהרלוונטיות שלו, וזה קרה כי הוצאנו את המפרסמים מהחגיגה הזאת. זאת טעות שעשינו כתוצאה מהתלהבות יתר - כאילו קריאייטיב הוא משהו בפני עצמו. קריאייטיב הוא משהו מהותי בפרסום אבל אין פרסום בלי לקוחות", אמר לוי.

גם יגאל שמיר, מבעלי גליקמן-נטלר-סמסונוב, מאמין כי הוצאת המפרסמים הייתה טעות: "הפכנו את הקקטוס לתחרות אזוטרית שלא מעניינת לקוחות. ברגע שהלקוחות הפסיקו להתעניין, הפסיקו להתעניין גם בעלי משרדי הפרסום".

הנוכחים התייחסו בהרחבה לסוגיות נוספות ובשאלות מהותיות כמו מהו סוג הקריאייטיב שאמורה התחרות לכלול והניסיון להגדיר מהו קריאייטיב טוב.

"קריאייטיב טוב צריך להביא תוצאות", אמר יורם דמבינסקי, מבעלי JWT ישראל. "לא יכול להיות שרוב אנשי הקריאייטיב בישראל חושבים שלייצר קמפיין שמביא הצלחה עסקית זה פאוול קריאטיבי".

לדברי לוי, "תחרות הקקטוס חייבת להתקיים. יש לה מקום וחשיבות כחגיגת קריאייטיב. אבל משרדי הפרסום שכחו את הסיבה לתחרות. היום מה שחשוב זה מי המשרד שזוכה במקום ראשון. היוצרים שעובדים על הקמפיין נשכחו".