נדחתה בקשה לייצוגית נגד סקיילקס בגין עסקת פרטנר-סבן

המבקש טען כי חלוקת התמורה של מכירת מניות פרטנר בין הנושים של סקיילקס מקפחת את מחזיקי האג"ח הציבוריות ויוצרת העדפה לחברת אדוונט

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה היום (א') על הסף את הבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה נגד חברת סקיילקס בגין עסקת מכירת פרטנר לקבוצת חיים סבן.

שופט המחלקה הכלכלית במחוזי תל-אביב, חאלד כבוב, נימק את דחיית הבקשה בראש ובראשונה בכך שהתביעה לא צריכה להתברר כתובענה ייצוגית, אלא להיות מוגשת לבית משפט העוסק בפירוק, על-פי המנגנון הקבוע בחוק החברות.

לגופו של עניין כתב השופט כי הוא התרשם שהתמורה הכוללת שמשלמת חברת טלקום של חיים סבן עבור מניות פרטנר היא ראויה.

בבקשה לאישור תביעה ייצוגית, בסך כ-530 מיליון שקל, נטען כי חלוקת התמורה של עסקת מכירת מניות פרטנר בין הנושים של סקיילקס מקפחת את כלל מחזיקי האג"ח הציבוריות, תוך שהיא יוצרת העדפה ומקנה הטבה "עצומת ממדים" לחברת אדוונט (החברה שבאמצעותה העמידה האצי'סון הלוואת מוכר לסקיילקס), שהיא נושה אחרת של סקיילקס.

באמצעות עורכי הדין יצחק אבירם ושחר בן-מאיר טען המבקש, יובל זומר, כי מתוך התמורה הכוללת של 1.5 מיליארד שקל שתקבל סקיילקס מסבן, תקבל אדוונט, שהיא נושה מועדף של סקיילקס, 1.15 מיליארד שקל, ואילו בידי סקיילקס עצמה ייוותרו 350 מיליון שקל בלבד. היום, כאמור, נדחתה בקשתו על הסף.

סבן מיוצגת בידי משרד עורכי הדין צלרמאיר, פילוסוף, רוזובסקי, צפריר טולידאנו.