גם גזית גלוב מתעניינת בקניון עיר ימים בנתניה

ל"גלובס" נודע כי החברה הבת, גזית גלוב ישראל, מנהלת מגעים לרכישת חלקה של אזורים (50%) בקניון עיר ימים שבדרום נתניה, תמורת 370-390 מיליון שקל ■ במקביל, מנהלת אזורים מו"מ גם עם קרן השקעות קנדית

ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב, שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, פועלת להרחבת פורטפוליו הקניונים שלה בישראל. ל"גלובס" נודע כי החברה הבת, גזית גלוב ישראל, מנהלת מגעים לרכישת חלקה של אזורים (50%) בקניון עיר ימים שבדרום נתניה, תמורת 370-390 מיליון שקל. במקביל מנהלת אזורים, הנמצאת בשליטת הרשי פרידמן, מגעים עם קרן השקעות קנדית למכירת חלקה בקניון לפי שווי דומה.

מגעים עם כלל והראל נכשלו

אחרי שמגעים קודמים עם חברות הביטוח כלל והראל ועם חברת עזריאלי נכשלו, הודיעה אזורים ביום חמישי האחרון כי העניקה לרוכשת פוטנציאלית בלעדיות ל-45 יום, שבהם תבצע בדיקת נאותות.

ככל הידוע מדובר כאמור בקרן השקעות קנדית. את המו"מ מול הרוכש החדש ינהל לצד פרידמן המנכ"ל החדש של אזורים, דרור נגל.

גזית גלוב ישראל מוחזקת ב-75% על ידי גזית גלוב, ומנוהלת על ידי רונן אשכנזי (המחזיק ב-25% הנותרים). בבעלותה 12 מרכזים מסחריים בישראל בהיקף כולל של כ-220 אלף מ"ר, הפועלים תחת המותג "קניוני G". עם השלמת הבנייה של ארבעה מרכזים נוספים, שנמצאים כיום בשלבי תכנון שונים, תחזיק גזית גלוב ישראל ב-270 אלף מ"ר שטחי מסחר בישראל. גזית גלוב ישראל מחזיקה גם בשליטה בקבוצת א. דורי.

זכות וטו לחברת שיכון ובינוי

לשותפתה של אזורים בקניון עיר ימים, חברת שיכון ובינוי, הנמצאת בשליטת שרי אריסון, זכות להטיל וטו על כל עסקה, או להשוות מחיר ולהיכנס לנעלי הרוכשת הפוטנציאלית. אזורים, שנפרדה בשבוע שעבר מהמנכ"ל שלה אופיר גרינברג, אינה מצליחה למכור את החזקותיה זה זמן רב. חלקה של אזורים בקניון, הבנוי משלושה מפלסים, רשום בספרים בשווי של כ-365 מיליון שקל.

קניון עיר ימים בדרום נתניה כולל כ-25 אלף מ"ר שטחי מסחר, ומנהל אותו בני חליף. הקניון אוכלס בחודש מארס אשתקד, ועם פתיחת חנות ענק של רשת זארה בחודש הבא (1,500 מ"ר), התפוסה תגיע ל-94%. ה-NOI (רווח תפעולי נקי) עמד על 12 מיליון שקל ברבעון השלישי, ודמי השכירות הממוצעים למ"ר עומדים על 212 שקל למ"ר לחודש.

קניון עיר ימים
 קניון עיר ימים