"שוקי המניות קרובים לאזורי השיא והם צפויים להישאר שם"

נתנאל חסון מאינפיניטי מאמין במניית בנק לאומי וסבור כי לא כדאי להגדיל החזקות בשוק הקונצרני

על רקע ירידת מפלס החששות בשוקי העולם ומגמה חיובית בבורסות העולם, מדד המעו"ף הוסיף לערכו בשבוע האחרון קרוב ל-3%.

במבט להמשך, בבית ההשקעות אינפיניטי סבורים כי הבורסה בת"א תעקוב אחר המגמה בחו"ל. מנהל ההשקעות נתנאל חסון מציין כי "הנתונים המתפרסמים באחרונה ממשיכים להעיד על התאוששות".

חסון מפרט ואומר כי "2013 נפתחה בדהרה של השווקים הפיננסיים הבינלאומיים, בשל הסרתו לעת עתה של איום המצוק הפיסקלי, ובאופק נראה פתרון חלקי לבעיית תקרת החוב של ארה"ב. גם באירופה שב שקט יחסי לשווקים, לאחר שהנבואות המבשרות על פירוקו של גוש האירו התגלו כלא נכונות, והסיכון לקריסה פיננסית ירד משמעותית".

חשיפה מצומצמת לשווקים מתפתחים

אך במקביל עליית המתיחות הביטחונית (שוב) והודעתו הדרמטית של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, על סיום תפקידו בחודשים הקרובים, משכו את המדדים המובילים בארץ מטה. לדברי חסון "לא צריך להתרגש מחדשות אלה. ההתפטרות של פישר ייצרה חוסר ודאות, אבל אני לא חושב שתהיה לה השפעה ארוכת טווח". בעניין המתיחות הביטחונית שהתעוררה, הוא מציין כי "מתיחות ביטחונית באזור היא לא משהו חדש, ובינתיים אין שינוי משמעותי מבחינת המצב הגיאו-פוליטי האזורי".

חסון מעריך כי "הכלכלה הגלובלית תעמוד באתגרים אשר נכונו לה בשנה הקרובה. אני מעריך כי שוק המניות ימשיך במומנטום החיובי שאיתו פתח את 2013, אך ילווה בתנודתיות גבוהה. שוק המניות המקומי סובל מנזילות נמוכה יחסית. להערכתנו, הוא ישאף מעתה להיצמד לשוקי העולם, ובעיקר למדדי ארה"ב, למרות שבשנתיים האחרונות השוק המקומי הגיב בעוצמה רבה יותר לירידות שערים בעולם מאשר לעליות בו".

חסון מקצה 30% מתיק ההשקעות שלו לרכיב המנייתי, 17% למניות בארץ והיתר בחו"ל, בעיקר בארה"ב. זאת לצד חשיפה מצומצמת של כ-4% מהרכיב המנייתי בחו"ל לשווקים מתפתחים.

הוא מציין כי "מתחת לפני השטח ניכר שהמדדים מתקרבים לשיאים היסטוריים, אשר עשויים להוות נקודות קשות לפריצה. עם זאת, לאור מדיניות מרחיבה חובקת עולם וחסרת תקדים, אני מעריך כי שוקי המניות ימשיכו לטפס בחודשים הקרובים. מי שמעוניין בתשואה יהיה חייב להגדיל סיכונים בהתאם. אני ממליץ להיצמד בעיקר למניות ערך מובילות בתחומן בשוק המניות האמריקאי והישראלי".

כתרחיש משני הוא מעריך כי "שוקי המניות קרובים לבסס אזורי שיא נקודתי לתקופה לא מבוטלת. בהתקיים תרחיש זה, שוקי המניות צפויים לנוע תקופה לא מבוטלת סביב אזורי השיא, עד שתשתנה מגמת העליות".

בין המניות המומלצות של חסון בזירה המקומית נמנית מניית בנק לאומי. לדבריו, "הבנק נמצא בשלבים ראשונים לפיצול נכסי הנדל"ן שלו. שווי נכסיו בדוחותיו לרבעון השלישי של 2012 עמד על כ-3.8 מיליארד שקל. אם מהלך זה ייצא לפועל, הוא יכול להציף ערך משמעותי במניה".

"תמחור הוגן בשוק הקונצרני"

עוד מניה שמציין חסון היא של חברת הנדל"ן המניב ביג. לדבריו, "הצפי הוא להאטה בצריכה הפרטית ובהיקף הפדיונות. ביג, עם שכר דירה נמוך יותר מהמתחרים, מהווה יתרון בתקופה כזו. כמו כן, הגדלת חלק הנכסים שלה בארה"ב בתקופה זו הוא מהלך נכון. רמת המינוף של החברה לא נמוכה, אבל איכות נכסיה טובה".

לאפיק הקונצרני הוא מקצה 35% מהתיק, עם נטייה לטובת סדרות צמודות מדד (25%). הוא מציין את המשך מגמת הגיוסים של החברות, שממשיכות לנצל את ירידת פרמיית הסיכון וחזרת הציבור לשווקים, כדי למחזר את חובן וללוות כסף נוסף שיתרום להרחבת פעילותן העסקית.

חסון סבור כי "לאור העלייה החדה בהיקף ההנפקות, בשילוב מגמת צמצום המרווחים, איננו ממליצים להגדיל את ההחזקה באג"ח הקונצרניות. אנו נותרים בהערכתנו כי השוק הקונצרני משקף תמחור הוגן לרוב החברות, אך לא מעבר לכך".

כמו לאפיק האג"ח הקונצרניות, גם לאג"ח הממשלתיות מקצה חסון 35% מהתיק, במח"מ של 3-4 שנים.

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

ההמלצות של נתנאל חסון
 ההמלצות של נתנאל חסון

תיק ההשקעות המומלץ
 תיק ההשקעות המומלץ