לקראת ההסדר: גופים פיננסיים בורחים מאג"ח אלביט הדמיה

החברה בשליטתו של מוטי זיסר הודיעה הלילה כי גופים פיננסיים המחזיקים באג"ח שלה (סדרות א' ו-ז') החליטו לצאת מהעסקה, למכור את האג"ח בשוק ולנסות להחזיר לעצמם את ההשקעה

חברת אלביט הדמיה , אשר בשליטתו של מוטי זיסר, הודיעה הלילה (ב') כי גופים פיננסיים המחזיקים באיגרות החוב של החברה (סדרות א' ו-ז') בתמורה להלוואה - החליטו לצאת מהעסקה טרם סיומה, לאור הירידה בערכי איגרות החוב בשוק והסדר החוב המתגבש מול נושי החברה.

לפי הודעת החברה, ההסכם שנחתם בין הגופים הפיננסיים לאלביט מאפשר לראשונים למכור את האג"ח בשוק - בכדי לנסות ולהחזיר לעצמם את השקעתם, לפי התשואה הפנימית עליה סיכמה אלביט עם אותם מוסדות.

סדרות א' וז' נסחרות לפי שווי מצרפי של רבע מיליארד שקל - סדרה א' נסחרת לפי שווי של 52 מיליון שקל, ואילו סדרה ז' נסחרת לפי שווי של 197 מיליון שקל.

ברקע, מקיימת אלביט מו"מ להסדר חוב עם בעלי האג"ח שלה, במסגרתו מציגה להם החברה להפוך לבעלי השליטה. המתווה שמציעה החברה כולל המרת מרבית חוב האג"ח (בערך מתואם של 2.2 מיליארד שקל) למניות החברה, ללא הזרמת הון מצדו של בעל השליטה זיסר, ותוך השארתו כמנהל החברה. מתווה ההסדר משקף תספורת של יותר ממיליארד שקל על החוב המתואם. (לסיפור המלא)

המתווה הראשוני להסדר באלביט הדמיה הוצע לקרנות הזרות יורק ו-dkpartners, שככל הידוע הגיעו להחזקה של כ-1 מיליארד שקל ע.נ באג"ח אלביט הדמיה (כמחצית מהחוב). אם אכן תתקבל הצעת החברה, יהפכו שתי הקרנות לבעלות השליטה באלביט הדמיה. זיסר עצמו ידולל מהחזקה של 53% כיום ל-15%-20% בלבד ממניות החברה, ויקבל אופציה להגדיל את החזקותיו במקרה שמצב החברה ישתפר בעתיד.

אלביט נסחרת כיום לפי שווי של כ-150 מיליון שקל. לפי דוח מקורות ושימושים שפורסם בחודש שעבר, אמורה החברה לשלם השנה 732 מיליון שקל לנושיה, אך כרגע יש בקופתה מזומנים בגובה 116 מיליון שקל בלבד. לבד מהחוב למחזיקי האג"ח, לחברה יש חוב של כ-300 מיליון שקל לבנקים הגדולים - 240 מיליון שקל לבנק הפועלים ו-60 מיליון שקל לבנק לאומי.