שיחזור של קיץ 2011? תשואות האג"ח באירופה מזנקות

על רקע הטלטלות הפוליטיות באיטליה וספרד, תשואות איגרות החוב הממשלתיות של שתי הממשלות שוב עולות ■ תשואת אג"ח ספרד עולה ל-5.4%, תשואת אג"ח איטליה ב-4.47%

על רקע הטלטלות הפוליטיות באיטליה וספרד, תשואות איגרות החוב הממשלתיות של שתי הממשלות שוב עולות, לאחר ה"רגיעה" היחסית בשוק האג"ח הממשלתיות בחודשים מאז הכריז יו"ר הבנק האירופי מריו דרגי על תוכנית ה-OMT.

בפתח יום זה, תשואות האג"ח האיטלקיות והספרדיות ממשיכות לעלות - בעוד התשואות על האג"ח של ספרד ל-10 שנים עולות בכ-23 נקודות בסיס לרמה של 5.4%, ואילו תשואות האג"ח של איטליה עולות ב-14 נקודות בסיס ל-4.47%.

בספרד, נחשד ראש הממשלה מריאנו ראחוי בדבר מעורבותו בפרשיית שחיתות והעלמות מסים, ואילו באיטליה מתקרבות הבחירות לנשיאות (יתקיימו ב-24-25 בפברואר), בהן צפוי לזכות המועמד השנוי במחלוקת סילביו ברלוסקוני.

"גם לפני שנכנסו לשנת 2013, המשקיעים ידעו לצפות לחודש פברואר לא בטוח, וזאת לאחר האופטימיות שראינו בחודש ינואר", כתב ג'ו רונדל, מנהל השקעות ב-ETX Capital, במזכר ללקוחותיו הבוקר. "הסקנדלים בספרד ימשיכו להעיב, בעוד אנו דווקא צופים כי השוק האיטלקי יעלה לקראת הבחירות".

רונדל מעריך כי תשואות האג"ח של ספרד יוסיפו לעלות עד סוף השנה ויתייצבו סביב 5.6%, בעוד תשואות האג"ח של איטליה יזנקו ל-4.8%.