תערוכת יחיד 2: להתבונן על העולם מבעד לבריסטול שחור

תערוכת יחיד ראשונה לנעה יקותיאלי משרטטת עולם רב גירויים בבריסטול שחור

נעה יקותיאלי מתבוננת על העולם מבעד לבריסטול שחור. בחומר הפשוט והחד-גוני היא פוערת חורים וחרכים ומותירה קווים וחיתוכים. אלה מתגבשים לכדי תמונת נוף כמעט ריאליסטית או דמויות בשחור-לבן מתעתע. יקותיאלי, המציגה תערוכת יחיד ראשונה בגלריה ארטסטיישן, בחרה בחומר יחיד וסגפני, והפכה אותו למצע רב-הבעה.

בתערוכה שכותרתה a document of a passing moment (בתרגום חופשי: תיעוד של רגע חולף) משמשת הגלריה כמרחב נשימה, הנראה כנחוץ לתמונות העמוסות בפרטים. כל אחת מהן היא רישום קו עדין, שבמבט מקרוב מתגלה כעבודת חיתוכי נייר מוקפדת ומדויקת. הקווים מתחברים ונפרדים לכדי סצנות המתבהרות ונפרשות לעינינו ככל שמאריכים במבט. חלק מהחיתוכים נותרו מחוברים ומורמים מהנייר, כך שהם יוצרים עומק תלת-ממדי לתמונה ולצלליה.

העיסוק בזמן החולף ובזיכרון מפתיע אצל אמנית כה צעירה - בת 23 בסך הכול, שלא למדה לימודי אמנות פורמליים.

קונפטי במסיבה מורבידית

יקותיאלי היא בת למשפחה יצירתית, והאמנות נתפסת אצלה כחלק טבעי מהחיים. עם זאת, קשה שלא לתהות על הבחירה בשחור האחיד במקום קשת צבעים אפשרית; על הבחירה בסכין החיתוך במקום במכחול או במפסלת; והבחירה בגריעה והחסרה מהגליון השחור, השלם, כאמצעי ליצירת תמונה.

העבודה המרכזית בתערוכה היא מיצב גדול-ממדים של דלתות שהוצבו סמוכות זו לזו במארג היוצר מעין חומה בלתי עבירה. העבודה ממחישה סתירה פנימית בין הדלת למחסום, בין השקיפות לאטימות.

בקיר הנגדי צדה את העין דווקא עבודה קטנה ומצטנעת: במסגרת חלון קטנטנה, אספה יקותיאלי את כל החיתוכים מתמונה גדולת מידות הצמודה אליה. החיתוכים, אותם "חלקים חסרים" הופכים לערימה חסרת פשר של חומר שחור, קונפטי במסיבה מורבידית.

Artstation, מתחם התחנה, נווה צדק, ביתן 14, ימים ב'-ה' 10:00-19:00, ו' 10:00-14:00, שבת 10:00-20:00 artstationgallery.com