מנכ"ל אפל: שוקלים להחזיר יותר כסף לבעלי המניות

לאחר ביקורת קשה על אפל על כך שהיא לא מחלקת את הררי המזומנים שבבעלותה, אמר היום מנכ"ל אפל: "נראה לי מוזר שנמצא את עצמנו נתבעים על משהו שהוא טוב עבור בעלי המניות"

מנכ"ל אפל, טים קוק, התייחס היום (ג') בכנס ההיי-טק של גולדמן זאקס לביקורת שמופנית כלפי החברה על ערמות המזומן הענקיות שברשותה, אותן היא לא משחררת מספיק לבעלי המניות.

קוק אמר כי לאפל, שמחזיקה ב-137 מיליארד דולר במזומן, אין "מנטליות של תקופת מיתון", וכי היא משקיעה במו"פ, ברכישת חברות ובייצור.

"למען האמת זה נראה לי מוזר שנמצא את עצמנו נתבעים על משהו שהוא טוב עבור בעלי המניות", התייחס קוק לתביעה של מנהל ההשקעות דייוויד איינהורן על כך שהחברה לא משחררת יותר מזומנים למשקיעים. קוק טוען כי אפל השקיעה 10 מיליארד דולר בהוצאות על רכישות בשנה שעברה, ותעשה כן השנה. יחד עם זאת, הוא אמר כי "החברה תשקול להחזיר יותר כסף למשקיעים".

בתוך כך, האנליסטים המסקרים את אפל בסיטי מעריכים כעת כי עסקי האייפד של החברה קורסים. בנייר עמדה שהוציאו היום, טוענים בסיטי כי הטאבלטים הקטנים והזולים יותר של המתחרות נוגסים במכירות של טאבלט הדגל של אפל.

מכירות האייפד עלו בשיעור קל של 1.8% ברבעון הרביעי בהשוואה לרבעון הרביעי של 2011, ובשווקים המפותחים כמו ארה"ב ויפן הן אף ירדו. מנתח שוק של 56.8% ברבעון השני של 2012, ירדה אפל ל-38.8% בלבד בשוק הטאבלטים.