ראש עיריית רמת-השרון, יצחק רוכברגר, יועמד לדין

זאת בכפוף לשימוע - ובגין מירמה, הפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד

ראש עיריית רמת-השרון, יצחק רוכברגר, יועמד לדין בכפוף לשימוע בגין עבירות מירמה והפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד - כך הודיעה היום (ד') פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי).

על-פי החשד, בשנים 2004-2006 קיבל רוכברגר שכר בגין עבודתו כיו"ר הקרן להשתלמות של עובדי רשויות מקומיות, למרות שבמקביל כיהן כראש עיריית רמת-השרון, ועל-פי חוק, אסור לראש עיר לקבל שכר מעבר לתשלום עבור כהונתו בעירייה.

על תפקידו כיו"ר הקרן, זכאי היה רוכברגר לקבל רק החזר הוצאות שהוציא לצורך ביצוע תפקידו ולקידום מטרות הקרן. החזר ההוצאות הוגבל בסכום, וב-23 במארס 2005 הוחלט בקרן להעלות את הסכום ולהעמידו על 6,000 שקל במקום 500 שקל.

לטענת הפרקליטות, בשל האיסור החל עליו כראש עירייה לקבל שכר בגין עבודתו בקרן, ובמטרה לקבל את מלוא הסכום שאושר להחזר הוצאותיו, למרות שבפועל הוא לא הוציאן, הגיש רוכברגר, על-פי החשד, קבלות על הוצאות פרטיות שונות, חלקן קבלות מזויפות, אשר לא היו קשורות כלל להוצאותיו כיו"ר הקרן.

בדרך זו, נטען, קיבל רוכברגר במירמה החזר מהקרן עבור הקבלות בסך כולל של כ-120 אלף שקל (סכום שהוחזר על-ידו בטרם נפתחה החקירה), אשר נרשם בכזב כהוצאות לצורך הקרן, ולא תועדו כהוצאות שכר, על כל המשתמע מכך.

לדברי הפרקליטות, חומר הראיות בתיק מבסס לכאורה יסודות לביצוע עבירות פליליות של קבלת דבר במירמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד והפרת אמונים בתאגיד.

"תיק החקירה נבדק בפרקליטות באופן מקיף ומעמיק, ולאחר שבוצעו עד לאחרונה השלמות חקירה במשטרה, הוחלט כאמור לאפשר למר רוכברגר להשמיע את טענותיו לפני החלטה סופית בדבר הגשת כתב אישום", הודיעה הפרקליטות.

השימוע לרוכברגר ייערך בפני פרקליט המדינה, מר משה לדור.

רוכברגר מסר בתגובה: "אני אתייעץ עם עורכי דיני, אלך לשימוע בפרקליטות, ואני מאמין שאצליח להוכיח את חפותי, ולאחריו התיק נגדי ייסגר".