רוזטה אי.פי. תנהל את חברת המסחור הממשלתית

משרד האוצר פרסם היום את זהותו של הגורם שנבחר לנהל את חברת המסחור ■ החברה נועדה לתת מענה למכוני מחקר ומכללות שאין להם חברת מסחור משלהם

משרד האוצר וות"ת הודיעו היום (ד') על הגורם שנבחר במכרז לנהל את חברת המסחור הממשלתית. מטרתה של חברת מסחור זו היא להביא אל התעשיה טכנולוגיות המפותחות באוניברסיטאות, מכללות או מכוני מחקר שאין להם היום חברת מסחור משלהם. הפרוייקט יתוקצב על ידי ות"ת ומשרד האוצר בסכום שעדיין לא נקבע.

חברת רוזטה איי.פי, הוקמה בישראל בשנת 2007 ע"י מר ג'ררדו נחום ועמרי רייזמן ומספקת ליבות לתיכנונים (IP CORE) עבור חברות האלקטרוניקה ובעיקר מוליכים למחצה. עד היום לא היה לה ניסיון משמעותי במסחור ידע אקדמי.

בדיקה שערכו שני הגורמים הראתה כי בישראל, באופן יחסי למדינות מובילות אחרות, קיימת מערכת מפותחת ומתקדמת בתחום מסחור הקניין הרוחני של המוסדות בהם מתבצע מחקר, וכן קיימות מספר חברות מסחור ידע חזקות ומצליחות. יחד עם זאת, זוהו קשיים וחסמים אשר מונעים את ניצול מלוא הפוטנציאל הגלום בתחום.

החסם הבולט, הוא היעדר יכולות מסחור ידע למספר רב של מוסדות להשכלה גבוהה ומוסדות מחקר נוספים. היקף הידע למסחור של כל אחד מהמוסדות ובפרט מכללות הינו נמוך משמעותית מההיקף המקביל באוניברסיטאות ולכן אינו מצדיק את הקצאת המשאבים הדרושה להקמת חברת מסחור איכותית בכל מוסד. אולם נראה כי לכל הגופים ביחד קיימת מסה קריטית של פרויקטים פוטנציאליים. המהלך יתרום למיצוי פוטנציאל מסחור הידע, להעלאת רמות החדשנות ויכולות התחרותיות של התעשייה הישראלית ולהגדלת מקורות ההכנסה של מוסדות המחקר בישראל.

תקופת ההתקשרות בין המדינה לחברה הזוכה נקבעה ל-8 שנים, עם אפשרות להארכה לתקופות שלא תעלנה על 4 שנים נוספות וזאת בכפוף לעמידתה באבני דרך כפי שנקבעו במכרז.

החברה הנבחרת הציגה צוות בעל היכרות עמוקה עם התעשייה הכולל ניסיון ורקע בנושא רישום ומסחור קניין רוחני במגוון תחומים טכנולוגיים ותעשייתיים כדוגמת הנדסה, עיצוב, מדעי המחשב ומדעי החיים.

ממשרד האוצר נמסר לשמחתם, כי מספר מועמדות חזקות ניגשו לפרוייקט.