התקדמות במו"מ למכירת פלואוסנס בשווי 7-10 מיליון דולר

מי שירוויחו כנראה מהעסקה הם המשקיעים המקוריים של פלואוסנס

פלואוסנס מדיקל הודיעה היום כי המגעים למכירת נכסיה לחברת מכשור רפואי בינלאומית, לפי שווי של 7-10 מיליון דולר, התקדמו לשלב קבלת טיוטת הסכם. זאת בהמשך להודעת החברה מדצמבר האחרון, על קיומו של מו"מ ראשוני ועל הסכום המשוער של העסקה. החברה מדגישה בהודעתה כי עדיין אין מדובר בהסכם סופי, וגם תנאי ההסכם אינם סופיים.

מניית החברה עלתה היום ב-4.8% לשווי של כ-21 מיליון שקל (כ-5.69 מיליון דולר). אם פלואוסנס תימכר, תהיה זו המכירה השנייה של חברת ביומד בורסאית ב-2013. אולם בניגוד למכירת רוסטה גרין, שהניבה תשואה משמעותית לרוב משקיעיה, המחיר בפלואוסנס מהווה רק החזר על ההשקעה לפי המחיר הראשון שבו הוצעה החברה לציבור. פלואוסנס מוזגה לשלד הבורסאי דורות לפי שווי של 44 מיליון שקל (כ-12 מיליון דולר) באוגוסט 2010, ובאוקטובר נסחרה בשווי שיא של 95 מיליון שקל. במהלך תקופה זו לא הנפיקה לציבור.

מי שירוויחו כנראה מן העסקה הם המשקיעים המקוריים של פלואוסנס - שרגא פיביש קרפפן, המחזיק 10% מהחברה, וקבוצת טרנדליינס, שייסדה את החברה והובילה את ההשקעה הראשונה בה, אשר מחזיקה 18%. משקיעים אלה השקיעו בפלואוסנס בכמה סבבים לפי שווי של כמה מיליוני דולרים, בטרם מוזגה לשלד. בשנה האחרונה, שבה הייתה במצוקת מזומנים, הם הזרימו לה עם עוד כמה משקיעים פרטיים יותר מ-3 מיליון שקל בכמה סבבים, לפי רמות שווי של 10-15 מיליון שקל שבהן נסחרה באותה עת.