השפד"ן לבורסה: גיוס של עד 1.3 מיליארד ש' באג"ח

איגוד ערים דן יגייס בהנפקת אג"ח כדי לממן תוכנית ההשקעות של מערכות הטיפול בשפכים ■ החוב של איגודן: 401 מיליון שקל

איגוד ערים דן לתשתיות איכות הסביבה (איגודן) מתכוון לגייס עד 1.3 מיליארד שקל באמצעות הנפקה ראשונה של אג"ח פרטיות בשוק ההון. זאת במטרה לממן את תוכנית ההשקעות והפיתוח של מערכות הטיפול בשפכים בגוש דן. כך נודע ל"גלובס". עד כה נעזר האיגוד במימון של המערכת הבנקאית בלבד.

האיגוד פנה לכמה חתמים בהצעה לשמש כמנהלי ההנפקה, שמתוכננת לצאת לפועל כבר באפריל הקרוב. הגיוס ייעשה בדרך של הנפקת סדרת אג"ח בסך 350-500 מיליון שקל, שתורחב בגיוסים עתידיים בהתאם לצורכי האיגוד, כאמור, עד ל-1.3 מיליארד שקל. במקביל, פנה איגודן לחברת S&P מעלות, כדי לקבל דירוג לאג"ח שיונפקו, ושככל הנראה יזכו לדירוג A.

החוב של איגודן: 401 מיליון שקל

בבקשתו לקבלת הצעות למתן שירותי ניהול ההנפקה קבע האיגוד, כי שיעור התמורה המינימלי לחתמים יעמוד על 0.03% מסכום הגיוס (הצעות שינקבו בשיעור נמוך מזה ייפסלו). כך, אם סכום הגיוס יעמוד על 500 מיליון שקל, אזי כלל מנהלי ההנפקה יזכו לתשלום מינימלי בסך 150 אלף שקל. במקביל, עדכן האיגוד את המציעים כי עבודתם עשויה להיות כרוכה בלוח זמנים קצר ואינטנסיבי.

איגודן הוא תאגיד סטטוטורי המופקד על ניהול מערכת קווי האיסוף, ההולכה וטיהור שפכים לעיריות ולרשויות המקומיות בגוש דן (האחרון באמצעות מכון שפד"ן). כיום עומד החוב הכולל של איגודן על כ-401 מיליון שקל, מהם 131 מיליון שקל אשראי לזמן ארוך. את היתרה, 270 מיליון שקל, אשראי לזמן קצר המתחדש על בסיס שנתי, מתכוון האיגוד לפרוע באמצעות תקבולי ההנפקה. מדובר בכמחצית מהסכום הראשוני שאותו מבקש איגודן לגייס.

בחודש שעבר השלימה התעשייה האווירית לישראל (תע"א), גם היא בבעלות ממשלתית, גיוס אג"ח בהיקף של 1.2 מיליארד שקל, תוך שהיא זוכה לביקושים של כ-3.2 מיליארד שקל.