אי.די.בי לבעלי האג"ח: "אתם מנסים להשתלט על החברה"

הנהלת קבוצת אי.די.בי שלחה מכתב זועם לנציגי אג"ח אי.די.בי פיתוח בו היא מאשימה אותם בין היתר כי הם נוקטים במסע הפחדות ואיומים וכי אין בכוונתם לנהל מו"מ ענייני

הנהלת קבוצת אידיבי מגיבה לאפשרות שנציגי האג"ח של אי.די.בי פיתוח ואי.די.בי אחזקות ישלבו ידיים ביניהם ויפעלו בשיתוף פעולה במגעים עם הנהלת הקבוצה על הסדר החוב. במכתב שנשלח לנציגות האג"ח של אי.די.בי פיתוח האשימה אותם הנהלת החברה כי הם מנסים להשתלט על החברה ונוקטים במסע הפחדות ואיומים.

נזכיר כי בשבוע שעבר הודיעה הנציגות לראשי החברה על הקפאת השיחות להסדר החוב, כמחאה על הצעד החד-צדדי שקידמה החברה, להארכת תקופת מימוש האופציה להשקעה שניתנה לאיש העסקים הארגנטינאי, אדוארדו אלשטיין, שצפוי להגיע השבוע לישראל.

"ככל הנראה שיצא המרצע מן השק. שרשרת מכתביכם האחרונים, כמו גם הדיווחים המפורטים בתקשורת הכלכלית מלמדים שכלה ונחרצה עם מרשיכם לנסות להשתלט על החברה ולהפוך לא רק לנושיה אלא גם לבעלי מניותיה וזאת מוקדם ככל האפשר", כך נכתב. "התנהלות זו מעידה כי זה מכבר הסרתם את כובע הנושים של החברה ואתם כבר מודדים לכם את כובעכם החדש כבעלי מניות של החברה, בטרם נרכש. אלא שלהתנהלות זו יש מחיר והיא גורמת לנזקים מיותרים לחברה ולאחרים, לרבות לנושים אחרים שנשייתם גדולה מאוד, שאין אלא להצר עליה.

בהמשך, כתבו נציגי החברה כי חובתה של אי.דיץבי לדאוג לטובת כלל הגורמים שהעמידו הון לחברה וכן לטובת עובדיה. "חובתה של החברה הינה לפעול הן לטובת נושיה אבל גם הן לטובת בעלי מניותיה ובמיוחד שעה שהיא סבורה כי ערכם הכלכלי של נכסיה עולה באופן משמעותי על ערך התחייבויותיה וכי הפוטנציאל הגלום בנכסיה יכול לשרת לאורך זמן הן את חובותיה והן את חובות בעלת המניות שלה ואף מעבר לכך".

בהמשך, החברה מאשימה את בעלי האג"ח כי הם נוקטים בשיטות של הפחדות ואיומים וכי אין בכוונתם לנהל משא ומתן ענייני. "מזרם מכתביכם הרבים עולה כי אין לכם כל כוונה לנהל דו-שיח כן ואמיתי עם החברה וכי כל הפעולות שנקטתם עד כה נועדו לטרפד כל מהלך עסקי לגיטימי אשר החברה מבקשת להוציא לפועל תוך ניצול השקיפות שהחברה נוקטת במהלכיה ובתוכניותיה (שהינה הרבה מעבר להתחייבותה לפי מכתב היידוע והרבה מעבר למקובל) לרעה".

"אנו מרשים לעצמנו להציע לחברי הנציגות והנאמנים להתאזר בסבלנות לקראת מימוש מהלכי החברה המתוכננים שיביאו לפרעון מלוא התחייבויות החברה ואף יציפו את הערך הגלום בנכסיה לבעלי מניותיה, תוך שבינתיים מתנהלת החברה בשקיפות, ביידוע מראש, בשמירה על נכסים ובקיטון מתמיד של הוצאותיה הכלליות. לא ייגרם כל נזק ממשי לנושי החברה מכך שיאפשרו לחברה לפעול בשקט ולהוכיח בפועל כי עמדתה לענין שוויה הכלכלי ותוכניותיה הינן ברות ביצוע ונעשות לטובת החברה ולטובת שירות החוב שלה בראש ובראשונה".