באפט: אני מוכן לרכוש "פיל" נוסף ויש לי מספיק מזומנים

ה"אורקל מאומהה" מגיב לרכישת הענק של חברת היינץ עליה הוא הכריז היום ■ באפט טען כי ברקשייר האת'אווי תבצע רכישת ענק בסדר גודל דומה בעתיד וכי היא מחפשת את "הפיל הנכון"

לאחר שהודיע היום (ה') במפתיע על רכישת היינץ' תמורת 28 מיליארד דולר ביחד עם קרן ההשקעות 3G, המשקיע האגדי וורן באפט אמר בריאיון ל-CNBC כי הוא מחפש לרכוש חברה גדולה נוספת וכי קופת המזומנים שלו מלאה מספיק בשביל רכישה שכזו.

"אני מוכן ל'פיל נוסף', בבקשה תודיעו לי אם אתם רואים אחד כזה", התבדח באפט עם מראייניו. למעשה, האמירה של באפט מיוחסת למכתב ששלחה החברה בבעלותו - ברקשייר הת'אוויי למשקיעים ב-2011, בו כתב באפט על הצורך של חברת האחזקות ברכישות משמעותיות כדי לשמר את הצמיחה שלה. "אנו מוכנים, רובה צייד-הפילים שלנו נטען מחדש והאצבע שלי על ההדק", כתב ה"אורקל מאוממה".

באפט אמר בנוסף כי ברקשייר הא'תאווי תזרים בין 12-13 מיליארד דולר בעסקת הענק עליה הוא הכריז היום. לדבריו, יהיה מקום לעוד רכישת ענק בהיקף דומה, אם הוא ימצא את "הפיל הנכון". המשקיע האגדי טען כי נכון לסוף שנת 2012, קופת המזומנים של ברקשייר עמד על 47 מיליארד דולר וכי הוא תמיד אוהב להשאיר מזומנים בהיקף של כ-20 מיליארד דולר.

כאמור, מוקדם יותר היום הודיעה חברת ההשקעות של וורן באפט, כי היא רוכשת יחד עם 3G Capital את חברת המזון היינץ, יצרנית הקטשופ המפורסם. מחיר העסקה הינו 28 מיליארד דולר (כולל חוב) שהם 72.5 דולר למניה - 21% מעל מחיר הסגירה של היינץ אמש (ד') בוול סטריט. בתגובה, מניית היינץ מזנקת היום (ה') בכ-20%. לאחר הרכישה, באפט ימחק את מניות היינץ מהמסחר בוול סטריט, והחברה תהפוך לפרטית. בהודעה לתקשורת אמר באפט כי להיינץ יש "פוטנציאל צמיחה חזק ובר-קיימא".