הרשות לני"ע בארה"ב חוקרת חשד למסחר במידע פנים בהיינץ

בודקת אפשרות שאנשים המעורבים בתהליך רכישת היינץ ע"י ברקשייר האת'וואי של באפט הדליפו לסוחרים את דבר העסקה הנרקמת עוד לפני הפרסום הרשמי

הרשות לניירות ערך בארצות-הברית (ה-SEC) התחילה אתמול לבחון חשד למסחר על בסיס מידע פנים במניית היינץ לפני פרסום דבר רכישתה הצפויה על-ידי חברת ברקשייר האת'וואי של וורן באפט וחברת ההשקעות 3G קפיטל - כך מדווח היום (ו') ה"ניו-יורק טיימס" בהתבסס על מקור המקורב לחקירה.

על-פי הדיווח ב"ניו-יורק טיימס", ברשות לניירות ערך בארצות-הברית הבחינו כבר ביום רביעי בזינוק בהיקף המסחר במניית יצרנית המזון - יום לפני ההודעה שחברת ברקשייר ו-3G מתכוונות לרכוש את היינץ במחיר של 72.5 דולר למניה שהן כ-23 מיליארד דולר.

על-פי הערכות אנליסטים, אם החקירה בעניין תתרחב, היא עלולה להטיל ספק על המשך קיום הרכישה. במסגרת החקירה, ברשות מתכוונים להגיע לזהות של האיש או אנשי הפנים שהדליפו לכאורה את דבר העסקה הצפויה לסוחרים עוד לפני הפרסום הרשמי שלה.

החקירה מתרכזת סביב פעילות המסחר באופציות על המניה של היינץ, שכן עד ליום שלישי היקף המסחר באופציות היה קטן יחסית, אך ביום רביעי (יום לפני פרסום דבר העסקה הצפויה) נרשמה עלייה חדה בהיקף המסחר באופציות הקול של המניה.