כ-1.7 מיליארד דולר נמשכו מקרן הגידור של המיליארדר סטיבן כהן

לפי הערכות, בעקבות חקירת רשות ני"ע בארה"ב בחשד לשימוש במידע פנים, משקיעי קרן הגידור SAC Capital משכו כספם ■ הקרן: לא תהיה לכך השפעה משמעותית על הפעילות

משקיעים משכו 1.68 מיליארד דולר מקרן הגידור של המיליארדר סטיבן כהן SAC Capital, בעקבות חקירת הרשויות בארה"ב נגדה מדצמבר 2012 בחשד לשימוש במידע פנים במהלך המסחר במניית חברת Weight Watchers International. בסוף הרבעון הראשון כ-660 מיליון דולר צפויים להימשך.

ב-SAC Capital ציינו הלילה כי גם אם יימשכו הכספים האלה ואף יותר, לא תהיה לכך השפעה משמעותית על פעילות ההשקעות של הקרן, היות ובמאזנה כמות מזומנים מספקת כדי לכסות על ה"הפסדים" האלה ויותר. לפי מקור מקורב, נכון ל-1 בינואר בקופתה של הקרן ישנם 15 מיליארד דולר.

בד"כ לקוחות החברה חייבים לחכות שנה שלמה (25% מההשקעה בכל רבעון) אם ברצונם למשוך כספם מהקרן, אך לאור החקירה של רשות ני"ע, היא איפשרה להם למשוך כספם באופן מיידי יחסית.

קרן הגידור נמצאת מאז החודש שעבר תחת חקריה של רשות ני"ע בארה"ב (SEC), שהעריכה כבר אז כי יותר ממיליארד שקל יימשכו מהקרן.

קרן בלקסטון, אחד מהלקוחות הגדולים של SAC, החליטה בינתיים לא למשוך את כספה מהקרן (550 מיליון דולר) לאחר שהשיגה התחייבות שלכל לקוחותיה של בלקסטון יינתנו עוד 3 חודשים כדי להחליט אם למשוך כספי ההשקעה מ-SAC.

עם לקוחות הקרן נמנים גם מורגן סטנלי, שמושקע ב-180 מיליון דולר ועדיין לא ברור אם ימשוך הכספים. הבנקים ברקליס, JP מורגן, גולדמן זאקס וקרדיט סוויס הם הברוקרים של קרן הגידור, אך לא מושקעים בה.

הקרן הניבה ללקוחותיה תשואה שנתית של כ-25% לאורך השנים מאז הקמתה ב-1992. התשואה ב-2012 היתה 13%.