בזק מרגיעה: הסכם סיטונאי יענה על צרכי המתחרות

בזק מוכנה להעניק תמריצים למתחרותיה במידה ויחתמו איתה על הסכם סיטונאי ■ בדרך לתמרוץ מתחרותיה לחתום איתה על הסכם סיטונאי, בזק מסכימה שהשוק הסיטונאי יכלול למעשה גם את שירות הקישור לאינטרנט לספקיות

בזק מוכנה להעניק תמריצים למתחרותיה במידה ויחתמו איתה על הסכם סיטונאי, כך נודע ל"גלובס". במסגרת התמריצים שמוכנה בזק להעניק למתחרותיה לחתום עמה על הסכם סיטונאות, מתחייבת החברה שספקית אינטרנט שסגרה הסכם על שירות חיבור לרשת בזק, לא תצטרך לשלם עמלת יציאה מההסכם. במלים פשוטות החברה מבהירה כי הסכם סיטונאי יהיה הסכם מעטפת שיכלול את החיבור לרשת (הסכם הג'יגות). בזק התחייבה על כך גם בפני משרד התקשורת.

הסכם סיטונאות הוא המתווה החדש להסדרת היחסים בשוק התקשורת בין חברות התשתית הקוויות בזק והוט לבין החברות שנעדרות תשתית קווית לבתי הלקוחות, כמו פרטנר וסלקום . ההתחייבות שנתנה בזק יכולה להתפרש לשני כיוונים: ראשית החברה מנסה בכנות לתמרץ את מתחרותיה להגיע איתה להסכמות לגבי השוק הסיטונאי, ולכן מוכנה להתחייב מראש שהסכם על השוק הסיטונאי יכלול גם הסכם על שירות חיבור לרשת.

שנית, בכך מבקשת החברה לשכנע סופית את המשרד לסגת מהשימוע שפרסם ואשר במסגרתו התכוון לבטל לחלוטין את התשלום שגבתה בזק עבור שירות החיבור לרשת.
ככל הנראה משרד התקשורת הוא שביקש את ההבהרה מבזק על כך שהשוק הסיטונאי יכלול את הסכם החיבור לרשת וזאת על מנת להבטיח שהספקיות לא יצטרכו לשלם פעמיים, פעם אחת עבור השוק הסיטונאי ופעם שנייה עבור שירות החיבור לתשתיות.

בכך, מתחזקת הערכה שמשרד התקשורת נסוג סופית מהכוונה לבטל את התשלומים שגובות בזק מספקיות האינטרנט עבור החיבור לרשת, והוא רואה בהסכם סיטונאי בין פרטנר וסלקום לבזק והוט את תכלית ההסדרה שבעצם תבטל הסכמים קודמים ותפתח דף חדש ביחסים בין המפעילים.