חב' החשמל: "החשמל בישראל - מהזולים בעולם"

חברת החשמל: "התעריף לא מכסה כיום את עלויות הייצור" ■"כל עלויות השכר של החברה עומדות השנה על כ-15% מסך תקציב החברה"

בחברת החשמל מפרסמים היום (א') נתונים על גובה תעריפי החשמל, לקראת העלאת התעריף בחודשים הקרובים, ככל הנראה בחודש מארס או אפריל. הבוקר דיווח "ידיעות אחרונות" כי התעריף צפוי לעלות בכ-10% בסביבות חג הפסח.

בחברת החשמל מציינים כי תעריף החשמל בישראל הינו מהנמוכים במדינות המערב כבר כמעט 20 שנים. בנוסף, דוח הבנק העולמי מ-2010 קבע כי תעריפי החשמל שעודכנו ב-2010 נמוכים מידי ואינם מאפשרים לחברת החשמל לעמוד בתוכנית ההשקעות הנדרשת כדי לספק את צרכי המשק לעשור הקרוב.

"מחיר החשמל הממוצע לקווט"ש בישראל הוא מהזולים בעולם, כך עולה מנתוני יורוסטט לשנת 2011", טוענת חברת החשמל בהודעתה. "בין 28 המדינות שנבדקו - ישראל נמצאת במקום החמישי בתעריף הזול ביותר. המדינות בעלות תעריפי החשמל הזולים ביותר הן אסטוניה ובולגריה".

עוד מציינים בחח"י כי תעריף החשמל כיום איננו מחזיר לחברה את העלויות במועד ואינו מכסה את עלויות הייצור.

בנוגע לתרעומת הציבורית המתמשכת על שכרם הגבוה של עובדי החברה אומרים בחח"י כי כמעט 80% ממחיר יצור החשמל השנה נובע ממחיר הדלקים (כ-60%) ומחיר ההון והתפעול של תחנות הכוח (20%). לכן, כל שינוי בסל הדלקים של החברה משפיע באופן דומיננטי על מחיר החשמל, הרבה מעבר לעלויות השכר או עלויות אחרות.

"כל עלויות השכר של החברה עומדות השנה על כ-15% מסך תקציב החברה ולכן, אף שנושא זה הינו נושא רגיש וחשוב השפעתו על מחירי החשמל שעלו בעשרות אחוזים הינה קטנה מאוד יחסית".