אנונימוס עושים שרירים: חשפו 600 אלף כתובות מייל של וואלה

לצד הכתובות התפרסמו סיסמאות מוצפנות שלא ניתן לעשות בהן שימוש ■ וואלה: "המידע חסר ערך"

ארגון האינטרנט אנונימוס חשף בימים האחרונים רשימה ארוכה של 600 אלף כתובות דואר אלקטרוני ששייכים למשתמשי המייל של אתר וואלה.

הכתובות פורסמו במסגרת עשרות פוסטים באתר pastebin, בו משתמשים האקרים רבים, שבו פורסמו בעבר כתובות, סיסמאות ונתונים שונים של חשבונות ואתרים ישראליים שנפרצו.

לצד כתובות המייל שפורסמו בסוף השבוע האחרון פורסמו גם הסיסמאות של תיבות המיילים - אך אלה מוצפנות בתקן MD5, כך שלא ניתן לפענח אותן, ולכן גם לא ניתן לעשות בהן שימוש.

לפיכך הבהירו היום (א') בוואלה כי "המידע שפורסם חסר ערך, שכן הסיסמאות, שכביכול נחשפו, מוצפנות, ולא ניתן לעשות בהן כל שימוש".

עוד הבהירו באתר הישראלי כי "אנו פועלים לסגירה הרמטית של פרטי המשתמשים בחשבונות וואלה".

השימוש היחידי שכן ניתן לעשות ברשימת 600 אלף כתובות המיילים הוא עבור שירותי דיוור וספאמרים שונים, שיכולים למצוא באינטרנט את הרשומות ולהשתמש בהן כדי לדוור מוצרים ודואר זבל למאות אלפי משתמשים ישראלים.

יש לציין כי את סיפור חשיפת הפרטים פרסם אתר האינטרנט האוסטרלי SC Magazine, העוסק בתחום אבטחת המידע.

מי שפרסם את הרשומות הללו הוא משתמש בשם Anon Sabre, והוא עשה זאת תחת שם הקוד opsrael, קיצור של "מבצע ישראל" באנגלית (Opeation Israel).

שם קוד זה שימש את ארגון אנונימוס מאז פרוץ מבצע "עמוד ענן", אז הודיע הארגון באמצעות אנשיו כי בכוונתו לתקוף אתרים של גופים ישראליים רשמיים.