אדלטק, זורלו ולאומי קיבלו פרס בינ"ל יוקרתי על עסקת מימון תחנות הכוח הפרטיות במפעלים מכתשים ואגן

הפרס הוענק בלונדון על ידי המגזין הבינלאומי Project Finance Magazine על עסקת המימון שהיקפה 1.3 מיליארד שקל

המגזין הבינלאומי היוקרתי Project Finance Magazine, אשר מעניק מדי שנה באירוע חגיגי פרסים לעסקאות המימון הבולטות באירופה, העניק בשבוע שעבר את פרסPower Deal of the Year לעסקת מימון הקמתן של תחנות הכוח הפרטיות שמקימות רמת נגב אנרגיה ואשדוד אנרגיה, מקבוצת אדלטק, במפעלים מכתשים ואגן כימיקלים.

היקף העסקה, שאותה הוביל בנק לאומי, הוא כ-1.3 מילארד שקל. נוסף על לאומי לקחו חלק במימונה כלל ביטוח, פסגות ומנורה-מבטחים.

עסקת המימון, אשר נחתמה באוגוסט האחרון, אפשרה את הקמתן של שתי תחנות כוח פרטיות בקו-גנרציה: האחת, שהספקה כ- 110 מגה-וואט, מוקמת על ידי רמת נגב אנרגיה במתחם מפעל מכתשים שברמת חובב, והשניה, שהספקה כ- 55 מגה-ואט מוקמת על ידי אשדוד אנרגיה במפעל אגן כימיקלים.

תחנות הכוח מוקמות על ידי קבלן ההקמה M+W Israel ויחלו לפעול באופן מסחרי במחצית השנייה של שנת 2014.

בעלי המניות בשתי החברות הם קבוצת אדלטק הישראלית (58%) והקונצרן הטורקי זורלו (42%). השתיים שותפות גם בפרויקט דוראד המקימה את תחנת הכוח באשקלון בהספק של כ-840 מגה-וואט.

במקביל פועלת הקבוצה לסכם את המימון עבור שתי תחנות כוח נוספות בטכנולוגיית הקו-גנרציה - סולאד אנרגיה, תחנת כוח בהספק של 77 מגה-וואט בחצר מפעל CHS ישראל (לשעבר סולבר) ות.מ.ר אנרגיה, תחנת כוח בהספק של 160 מגה-וואט בחצר מפעל חיפה כימיקלים במישור רותם.

בטקס שנערך בסוף השבוע בלונדון ייצגו את החברות המנכ"ל דורון עזרא וסמנכ"ל הכספים שגיא לנדאו. את גופי המימון ייצג אורי גולדשטיין מהחטיבה העסקית בבנק לאומי.

דורון עזרא, מנכ"ל החברות אשדוד אנרגיה ורמת נגב אנרגיה, מסר כי "הפרס מהווה ציון לדרך הארוכה שנדרשנו לעבור עד למימון הפרויקטים. מימון שני פרויקטים במקביל חייב אותנו ואת גופי המימון, לעבודה מאומצת, יצירתית ומורכבת. הפרס שניתן היום הוא לזכותם של הצדדים שידעו להתגבר על המכשולים הרבים ולזכות רבים אחרים שאפשרו לנו להוציא לפועל את הפרויקטים".

שגיא לנדאו, המשמש גם כמשנה למנכ"ל חברת אדלטק, ציין כי "המימון בפרויקט נבנה באופן חדשני כך שקונסורציום אחד של מלווים סיפק מימון משותף לשני פרויקטים למרות היותם נפרדים לחלוטין - הן מבחינה גיאוגרפית והן מבחינת הסכמים עם לקוח עוגן ולקוחות קצה".

מבנק לאומי נמסר כי "אנו רואים חשיבות גדולה במימון פרויקטים מרכזיים בתחום, ובהם שתי התחנות החדשות, ובשיתוף הפעולה הפורה עם הגופים המוסדיים החשובים שלוקחים חלק במימונם. שיתוף הפעולה בין הבנק לגופים המוסדיים בעסקה הזו ממחיש את הפוטנציאל והיכולות שיש לקונסורציום נכון של משקיעים בתקופה שבה ההון נמצא בחסר".

בטקס השתתפו גם עורכי הדין של החברות, עמית קריספין ואריאל רוזנברג ממשרד עוה"ד גולדפרב-זליגמן, ועורכי הדין של גופי המימון, אדם איתן ומרק פיליפס ממשרד עוה"ד הרצוג פוקס נאמן.