גמר "אייל גולן" ישודר בערוץ 2? ועדת הטלוויזיה תכריע

מנכ"לית הרשות השנייה, איילת מצגר, סירבה לאשר לקשת לשדר בערוץ 2 את גמר התוכנית של ערוץ 24 ■ בתוך כך, רשת מפצירה ברשות השנייה למנוע את השידור

ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה תקיים דיון דחוף בבקשת הזכיינית קשת, לאור הכרעת מנכ"לית הרשות כי גמר התוכנית "אייל גולן קורא לך" לא ישודר בערוץ 2.

בתוך כך שלחה זכיינית ערוץ 2 רשת מכתב לוועדת הטלוויזיה בראשות יעקב שחם, ובו היא דורשת "לאסור באופן מוחלט" את שידור גמר התוכנית, המשודרת בדרך-כלל בערוץ 24.

מנכ"לית הרשות השנייה, אילת מצגר, והיועצת המשפטית של הרשות, עו"ד הילה שמיר, קיבלו החלטה תקדימית שלא להיענות לדרישת קשת ולשדר את גמר התוכנית "אייל גולן קורא לך" בפריים-טיים של ערוץ 2.

לפני פחות משנה שידרה קשת בערוץ 2 משדר בכיכובו של אייל גולן במסגרת יום שידורים מיוחד למען ארגון "לתת", שהועבר ברובו בערוץ 24, ואילו שיאו של המשדר שודר בפריים-טיים בשידורי קשת. אז המהלך התקיים באישור הרשות השנייה. על כן נראה כי אותן תקנות אליהן מתייחסים ברשות אינן גורפות בהכרח.

שמיר ומצגר הסתמכו על תקנות שהותקנו כשקשת הגדילה את אחזקותיה בערוץ 24, ובמסגרתן נאסר עליה לקדם את הערוץ בשידוריה בערוץ 2. לדברי קשת, אין מדובר בקידום, שכן זו תוכנית סיום עונה, ובמהלך 2013 לא תשודר "אייל גולן קורא לך" בערוץ 24.

על עובדה זאת אמרו ברשות השנייה כי "זה לא משנה", וכי "קשת נדרשת להקפיד על הפרדה ברורה בין שתי התחנות". אתמול (ב') הודיעה הרשות לקשת כי בקשתה נדחתה על הסף.

בקשת ענו בתגובה לרשות כי ההחלטה שלא לקדם את תוכני הערוץ שבבעלותה אינה רלוונטית לנושא זה, וכי ניתן יהיה למנוע כל קידום ואזכור של 24 בשידור. כמו כן, השידור אמור להיות מופע הצדעת של כוכבי ההווה של המוזיקה הים-תיכונית לאבות המייסדים של הז'אנר.

"לחשוף קהל רחב"

קשת השקיעה משאבים רבים במשדר שאמור להתקיים בהיכל נוקיה ביד-אליהו, ועל כן נראה כי מענה להשקעה יהיה רק בשידור בערוץ ברודקאסט.

"העברת המשדר היא משדר שיא של עונה ממושכת ובגדר הליך מסחרי רגיל", כתבה קשת לרשות השנייה, "ומטרתו לחשוף קהל רחב לתכנים המשודרים בערוצי נישה, זאת כשיש הצדקה תוכנית ומסחרית. בכך, לאור האמור לעיל אנחנו מבקשים להיות מוזמנים בדחיפות לוועדת הטלוויזיה".

שחם נעתר לבקשת קשת, והוא צפוי לנהל דיון דחוף בנושא ביום חמישי הקרוב, שם תתקבל ההכרעה הסופית. בינתיים שלחה הזכיינית רשת מכתב לרשות השנייה, ובו היא מעלה טענות לפיהן "קשת גורמת נזקים אדירים לערוץ 2, לרשת ולחברת החדשות", בכך שהיא מקדמת, כביכול, את ערוץ 24.

מקשת נמסר: "מדובר בהזדמנות יוצאת דופן להביא את הזמר הים-תיכוני אל קדמת הבמה המרכזית. תמוה איך הרשות השנייה, שחרתה על דיגלה את ערכי הפריפריה והרב-תרבותיות, מחליטה למנוע את השידור באופן טכני וללא כל שיקול ערכי".

מרשת נמסר בתגובה: "הרשות השנייה פנתה לקבל את עמדתנו בעניין, לאור העובדה שאנו מחזיקים במחצית מערוץ 2".