אישום: הקים בית ודיר לצאן על קרקע המיועדת לגן לאומי

תושב בית-שאן נאשם בעבירות בנייה ושימוש במקרקעין ללא היתר ובניגוד לתוכנית

המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה הגישה לאחרונה כתב אישום לבית משפט השלום בבית-שאן, כנגד הלל קפלן, תושב העיר, בגין עבירות בנייה ושימוש במקרקעין ללא היתר ובניגוד לתוכנית.

כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד סרגיי מורין ממשרד נחמני בר, מייחס לנאשם עבירות של שימוש ובנייה בחווה חקלאית הכוללת מבנה מגורים משטח בטון הצמוד לו ושני מבנים המשמשים לדיר צאן בשטח כולל של 960 מ"ר בתחום הגן הלאומי בית-שאן, ללא היתרים כדין.

מדובר בקרקע חקלאית מוכרזת, בבעלות מינהל מקרקעי ישראל, אשר הועברה להחזקתה הבלעדית של רשות הטבע והגנים הלאומיים לצורך הגן הלאומי בית-שאן.

במהלך השנים הוקמו על הקרקע מבנים בניגוד לדין, ביניהם מבנה המשמש למגורים ומבנים המשמשים כדיר לצאן. קפלן ביצע שימוש בקרקע מכח הסכם הרשאה לרעיית צאן שנחתם בינו לבין רשות הטבע והגנים הלאומיים.

בחודש יולי 2004 קיבל הנאשם מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה בית-שאן היתר בלתי חוקי לשימוש חורג לשני הדירים הקיימים בשטח. במשרד המשפטים מדגישים כי ההיתר הוצא בניגוד לחוק, מאחר שהדירים נבנו על קרקע בלא היתר ובניגוד לתוכנית החלה על הקרקע וייעודה.

עוד עולה מכתב האישום כי במהלך חודש יולי 2007 בנה קפלן על הקרקע ללא היתר משטח בטון בשטח 100 מ"ר, למרות שהבנייה טעונה היתר. באותו החודש נשלחה לו הודעה מטעם רשות העתיקות שיפסיק את הבנייה, אך הוא לא קיים את הצו, המשיך את הבנייה והשלים את בניית משטח הבטון.

עוד הוא מואשם כי החל משנת 2005 עשה ועודו עושה שימוש חורג למגורים ולגידול צאן בקרקע ובמבנים המצויים עליה, שלא ניתן היתר לבנייתם, שימוש שאינו תואם את ייעוד הקרקע כגן לאומי.