נחשף ב"גלובס": פסגות רוכש את מיטב סל ב-153 מ' ש'

העסקה מתבצעת לפי שווי של 78 מיליון שקל לפעילות החברה, בתוספת הונה העצמי העומד על 75 מיליון שקל

המרוץ למכירת חברת תעודות הסל של מיטב הגיע לסיומו. כפי שנחשף ב"גלובס", בית ההשקעות פסגות רוכש את מיטב סל תמורת 150 מיליון שקל. העסקה מתבצעת לפי שווי של 78 מיליון שקל לפעילות החברה, בתוספת הונה העצמי (75 מיליון שקל).

מיטב סל, בניהולו של ליאור כגן, מנהלת 11.4 מיליארד שקל, כך שהעסקה משקפת מכפיל של 0.7 על הנכסים המנוהלים. עם השלמת הרכישה (בכפוף לקבלת האישורים הרגולטוריים), יוכפלו נכסיה של פסגות תעודות סל, והיא תחלוש על כ-30% מהענף.

מאז נרכשה בידי מיטב לפני כשנתיים, צמחו נכסי חברת תעודות הסל בכ-55%. על רקע זה החליטו במיטב לדרוש מחיר של כ-200 מיליון שקל (כולל ההון העצמי), המשקף מכפיל של 1.3 על הנכסים. לצד פסגות, שמנוהל על ידי חגי בדש, התמודד על הרכישה גם מנורה מבטחים פיננסים, שאף היה המועמד המוביל (פסגות הציע מחיר נמוך יותר - 125 מיליון שקל), אך הצעתו נדחתה בתחילת ינואר.

בפסגות, בדש וזהבית כהן, מנכ"לית בעלת השליטה אייפקס ישראל, היו נחושים שלא לפספס את העסקה, שמסתמנת כאחרונה בענף בשנים הקרובות, ואשר תהפוך את פסגות לשחקן משמעותי בענף.

נציין כי זוהי העסקה הראשונה של בדש מאז מונה למנכ"ל בית ההשקעות הגדול בישראל, באפריל האחרון, ולמעשה הרכישה הראשונה של פסגות מאז נרכשה בידי קרן אייפקס בתחילת 2012. עם השלמתה, ינהל פסגות 165 מיליארד שקל, מתוכם כ-21 מיליארד שקל בחברת תעודות הסל שבניהול גיל שפירא.

מכירת חברת תעודות הסל של בית ההשקעות מיטב, שמנוהל על ידי אילן רביב, נדרשה לצורך אישור המיזוג עם בית ההשקעות דש-איפקס. הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה, קבע כי על מיטב למכור את חברת תעודות הסל שלה, שנתח השוק שלה כ-14% מהענף, עד אפריל. הסיבה לכך היא שדש כבר מחזיק בחברת תעודות הסל תכלית, שחולשת על כ-30% משוק התעודות.

עוד נציין, כי פסגות ישלם תמורת מיטב סל כ-153 מיליון שקל, אך כ-3 מיליון שקל מתוכם יועברו למיטב עד סוף ספטמבר הקרוב (בגין החזרי מס לחברת תעודות הסל), כך שהמחיר האפקטיבי בעסקה עומד על 150 מיליון שקל.

אילן רביב אמר כי "אנו נפרדים בצער מחברה מדהימה, עם שיעורי צמיחה גבוהים ומארג אנושי מיוחד, שהתחייבנו למכור במסגרת החלטת הממונה על ההגבלים. מכירת פעילות תעודות הסל היא צעד חשוב לקראת השלמת עסקת המיזוג של מיטב ודש, ותאפשר לנו להתרכז ביציאה לדרכנו החדשה ולהמשיך ליהנות מהתנופה שאנו חווים בחודשים האחרונים, בכלל תחומי הפעילות, עם גיוסי שיא בקבוצה בינואר ובפברואר".