שוב פרשת ביציות ברומניה: שני ישראלים נעצרו

עפ"י החשד, מרפאת הפריות בבוקרשט מכרה ביציות לזוגות ישראליים בניגוד לחוק ■ בין העצורים: פרופ׳ רון-אל ודפנה קומורבסקי מבית-החולים אסף הרופא

המשטרה ברומניה עצרה 30 בני אדם, בהם מספר אזרחים ישראליים, בחשד כי ניהלו סחר בלתי חוקי בביציות במרפאת הפריות בבירה בוקרשט. על-פי החשד, המרפאה מכרה את הביציות לזוגות ישראליים.

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי חיפוש נערך בבתיהם של שישה מעובדי המרפאה. על-פי החשד, הביציות נשאבו מנשים רומניות בגילאי 18-30, חלקן סטודנטיות, תמורת 600-800 אירו. לאחר מכן מכרו את הביציות לזוגות ישראליים בתמורה ל-3,000-4,000 אירו.

מבית-החולים אסף הרופא נמסר הערב (ג') כי בין העצורים גם מנהל יחידת ההפריה התוך-גופית בבית-החולים, פרופ' רון-אל, וכן טכנאית מעבדה שהתלוותה אליו - דפנה קומורובסקי.

"פרופ' רון-אל עוסק מזה 15 שנה בפעילות זו בקליניקה בבוקרשט, תחת אישור משרד הבריאות הישראלי ותחת רישיון עבודה רשמי רומני", נמסר מבית-החולים. "במשך כל השנים הללו התנהלותו הייתה על-פי החוק הישראלי והרומני, ואנו משוכנעים כי גם הפעם אין כל דופי בהתנהגות ובהתנהלות שלו ושל גברת קומורובסקי. עבודתו נעשתה בשליחות בית-החולים, על-פי הסכמים חתומים בין בית-החולים ובין הקליניקה ברומניה. בית-החולים עומד מאחוריהם ויעשה ככל שבידו על מנת שעננת החשד תפוזר והם יחזרו מהר ככל האפשר".

בחודש יולי 2009 נחשפה פרשה דומה ברומניה, כש-30 ישראלים נעצרו במרפאת פוריות בבוקרשט בחשד למעורבות בסחר לא חוקי בביציות מופרות. התקשורת המקומית דיווחה על כוח גדול של חוקרי משטרה מיוחדים שפשט על מרפאה בבוקרשט ועצר את הישראלים.