"הסכם הטלוויזיה הגדול אי-פעם לספורטאי"

אלוף העולם באגרוף פלויד מייוודר עזב את רשת HBO והתחייב ל-6 קרבות תוך 30 חודשים עם CBS; ב-2012 דורג על-ידי "פורבס" כספורטאי המכניס בעולם

המתאגרף האמריקאי פלויד ("Money") מייוודר חתם על עסקת הטלוויזיה הגדולה בהיסטוריה לספורטאי. מייוודר, שבשנה שעברה הוכתר על-ידי המגזין "פורבס" לספורטאי המכניס בעולם, עם הכנסה שנתית של 85 מיליון דולר, חתם עם ערוץ הטלוויזיה "שואוטיים" (Showtime) מבית CBS על הסכם ל-30 חודשים במסגרתו התחייב לקיים לא פחות משישה קרבות.

כמה ירוויח מייוודר מהסידור החדש? הקרבות ישודרו בערוץ ה"פיי פר ויו" של שואוטיים וצפוי להיות "גבוה הרבה יותר מההסכם הקודם שלו עם רשת HBO", כך נמסר בהודעה לתקשורת. בכך עוזב מייוודר אחרי 12 שנים את ערוץ הטלוויזיה HBO, הסכם שפך אותו לאחד מהספורטאים העשירים בכל הזמנים.

הקרב האחרון שלו, במאי 2012 נגד מיגל קוטו, נרכש לצפייה על-ידי 1.5 מיליון איש והכניס ל-HBO סכום של 94 מיליון דולר רק מרכישת הקרב לצפייה, כאשר למייוודר עצמו הובטח עוד לפני הקרב סכום מינימום של 32 מיליון דולר. עבור רשת HBO מדובר במכה עצומה: ב-9 הקרבות הגדולים שקיים מייוודר נרשמו בסך הכל 9.6 מיליון צופים שרכשו את הקרבות לצפייה, שהכניסו לרשת האמריקאית סכום של 643 מיליון דולר.

האם מייוודר יוכל לעמוד בשישה קרבות תוך 30 חודשים? על כך הדעות חלוקות. 2007 היתה הפעם האחרונה שבה קיים שני קרבות באותה שנה, ובגילו המתקדם יחסית (35) לא בטוח שיוכל לעמוד בהתחייבות. מייוודר קיים עד היום 43 קרבות מקצועניים וניצח בכולם, מתוכם 26 בנוק-אאוט. הקרב הראשון תחת ההסכם החדש יהיה ב-4 במאי בלאס וגאס מול רוברט "דה גואסט" גואררו.