קומפיוג'ן מציבה יעדים: "נפעל למסחר שני מוצרים ב-2013"

הכנסות החברה עדיין זניחות אבל מוצריה ממשיכים להתקדם בניסויים הקליניים

חברת קומפיוג'ן פרסמה היום את דו"חותיה הכספיים ל-2012. החברה עדיין רושמת רק הכנסות זניחות, אולם היא ניצלה את הדו"חות כדי להציב יעדים ל-2013. בראש רשימת היעדים: מסחור לפחות שני מוצרים של החברה במהלך 2013.

קומפיוג'ן נסחרת לפי שווי של 680 מיליון שקל.

מוצריה המובילים של החברה נמצאים עדיין בשלב הניסויים הקליניים, ניסויים בחיות. אולם, מנכ"ל החברה ד"ר ענת כהן-דייג, מציינת כי בשלוש השנים האחרונות החברה מתמקדת במשפחה ייחודית של חלבונים בתחוי הסרטן והאימונולוגיה, אשר נחשבת ל"תחום חם" מבחינת חברות התרופות.

"אנחנו ממוקדים היום בתחום בשם Immune check point שהוא קשור בשליטה במערכת החיסונית. לאחר שחברת בריסטול מיירס סקוויב הגיעה להישגים מצויינים בתרופות לסרטן על בסיס משפחת החלבונים הזו, כעת כל חברות התרופותה גדולות מתעניינות בו. אולם, כמעט ואין היום מוצרים בשלבים מתקדמים של ניסויים קליניים בתחום הזה, ולכן החברות רוכות מוצרים בשלבי ניסויים בחיות, בסכומים יפים מאוד. אנחנו מצפים לעסקאות עם מקדמה, מימון מלא של המחקר, תמלוגים ותשלומי אבני דרך".

כהן-דייג מוסיפה כי בעוד לרוב החברות שביצעו את עסקאות המסחור הגדולות בתחום היו רק מעט מוצרים, הרי שקומפיוג'ן הצליחה לפתח עד שלב פרה-קליני מגוון רחב של מוצרים. לכן הודיעה החברה במסגרת יעדיה ל-2013 כי היא מתכוונת לקדם כמה ממוצריה גם מעבר לשלב הפרה-קליני. "אנחנו רוצים השנה לסמן את המוצרים שאותם נכניס לניסויים בבני אדם, ניסויי היתכנות שלא יגבירו באופן דראסטי את קצב שריפת המזומנים של החברה. בחרנו כמה מוצרים שניתן להגיע בהם לתוצאות בעלות משמעות בבני אדם במחיר ובזמן קצר.

יתר היעדים של החברה קשורים לבניה של יכולות החברה כדי שתוכל להפיק גם את הדור הבא של המולקולות בתחום.

לדבי כהן-דייג: "את כל היעדים הללו אנחנו יכולים להשיג בתקציב ששריינו למטרה הזו. מעבר לכך, הראינו בעבר שאנחנו יכולים לגייס את ההון הדרוש לנו, תוך התחשבות במשקיעים הקיימים". לחברה 19.6 מיליון דולר בקופת המזומנים. היא הוציאה ברבעון הרביעי של 2012 כ-2.6 מיליון דולר לצרכי מו"פ.