ההמלצות החמות: 4 מניות שיזרמו אליהן מיליארדי דולר

מיהן החברות המומלצות להשקעה בין אלו המתכננות השנה רכישות חוזרות של מניות בסך מצרפי של 400 מיליארד דולר

המשקיעים מחפשים טריגר חדש לעליות. לאחר ינואר חזק, שבו עלה 500 S&P ב-6% על רקע פתרון, גם אם זמני, לצוק הפיסקלי ותחילת עונת הדוחות, נבלמו העליות, ובפברואר הוסיף המדד כ-2.2% בלבד עד כה.

כמה סיכונים בטווח הקצר עשויים לבלום את המשקיעים, שהזרימו שיא ביקושים למניות בארה"ב בשבועות האחרונים. הסיכון המרכזי מגיע מהצורך להגיע להסכמות לגבי הקיצוץ התקציבי האוטומטי לשנה הנוכחית, כמו גם לפתרון ארוך טווח שיקטין את הגירעון העצום שצברה ארה"ב בשנים האחרונות ואת החוב המקסימלי בחוק - 16.4 טריליון דולר בסוף 2012. בלא פתרון ייכנס הקיצוץ האוטומטי לתוקף - מה שצפוי לפגוע בצמיחה כבר ברבעונים הקרובים. השווקים, שלמדו את מעללי הפוליטיקאים והרגלם להגיע להסכמות ברגע האחרון, אינם מגיבים עדיין לסיכון המתקרב.

סיכון שני, אם כי קטן בהשפעתו, הוא הבחירות באיטליה בתחילת השבוע הקרוב. המשקיעים, הבינלאומיים בעיקר, לא ירצו לראות את מפלגת המרכז-ימין של סילביו ברלוסקוני חוזרת לשלטון.

אחד הנתונים שממשיכים לבלוט מדוחות החברות בארה"ב, שהתפרסמו באחרונה, הוא כמות המזומנים הגדולה שנצברה במאזנים - 1.2 טריליון דולר בחברות הלא פיננסיות.

את המזומנים מייעדות החברות לכמה דברים. השקעות ההון צפויות לעלות השנה בכ-2.5% לכ-650 מיליארד דולר, ועל כך כתבנו כאן לפני כחודשיים. שימוש שני, המהווה אף הוא תזת השקעה מוכרת, הוא חלוקת דיבידנד. חברות ה-500 S&P צפויות לחלק השנה כ-330 מיליארד דולר דיבידנד למשקיעים - עלייה של 10% לעומת שנת 2012, ועלייה של 20% לעומת 2007.

שימוש נוסף עלה לכותרות בשבועיים האחרונים, והוא נושא המיזוגים והרכישות. עסקאות הענק של היינץ ודל הן רק סנונית ראשונה בשנה שבה נראה שהתחום הולך לבלוט. ניתן ליישם אותו דרך קרנות פרייבט אקוויטי או קרנות גידור, לאלו שיכולים להשקיע בהן.

רכישות חוזרת של מניות מהוות שימוש נוסף (השני מבחינת סדר גודל אחרי השקעות הון), אשר צפוי לעמוד השנה על כ-400 מיליארד דולר - דומה ל-2012, אך ירידה לעומת 2007, שהייתה שנת שיא עם רכישות חוזרות בשווי 639 מיליארד דולר.

רכישת מניות חזרה מאותתת, כי ההנהלה בטוחה במצבה הפיננסי הנוכחי של החברה ובביצועיה העתידיים, ויותר מכך - היא מעריכה כי מחיר המניות זול ביחס לתמחור הראוי להן. רכישת מניות חזרה מקטינה בדרך כלל את מספר המניות, ומעלה בצורה טכנית את הרווח למניה. השפעה זו מייצרת מצב, שבו מניות החברה זולות ואטרקטיביות יותר למשקיעים. השפעה מהותית יותר היא הגדלת הדיבידנד המחולק לכל בעל מניות. נציין, כי חשוב לבחון בעיקר את היקף הרכישה ביחס לשווי השוק של החברה, ולא את הכמות האבסולוטית הנרכשת.

מגוון מגזרים

מדד החברות המבצעות רכישות חוזרות של מניות נסחר בסימול PKW, והוא כולל 241 חברות. המדד השיא תשואה עודפת על ה-500 S&P ב-3 ו-5 השנים האחרונות, אך פיגר אחריו ב-2012. המניות במדד מוזנות רבעונית, ומוחלפות בהתאם להודעות שנתיות. להלן המלצותינו על 4 חברות ממגזרים שונים המבצעות רכישות חוזרות של מניות.

Travelers היא החברה השישית בגודלה מבין חתמי הרכוש בארה"ב. החברה מוכרת מגוון כיסויים, בעיקר דרך סוכנים וסוכנויות לחברות (50%), פרטיים (35%) וביטוחים מקצועיים (15%). ההטבה במצב החברות והפרטיים בארה"ב צפויה לשפר את מצב החברה, להגדיל את הפרמיות ולשפר את מרווחי החיתום, למרות תשואה נמוכה על הנכסים לאור הריביות הנמוכות. השיפור האמור עשוי להיתרגם להעלאת תחזיות בהמשך השנה, מעל התחזית הנוכחית העומדת על גידול של 17% ברווח השנה. החברה, שהפסידה בגלל הסופה "סנדי" כ-650 מיליון דולר והישהתה את תוכנית רכישת המניות, צפויה לחזור ולעשות כן. סך התוכנית שהוכרזה עמדה על כ-10% משווי השוק של החברה.

Time Warner היא חברת מדיה בינלאומית עם פעילויות בתחומי הכבלים (47% מהפעילות), הסרטים (42%) וההוצאה לאור (11%), והכנסותיה מגיעות בעיקר מתוכן (43%) מנויים (34%) ופרסום (21%). נכסיה המרכזיים של החברה הם הרשתות Warner Bros, TNT, CNN ו-HBO, והמגזינים Time, Sports Illustrated ו-Fortune. למרות עליית המניה בחודשים האחרונים, מו"מ למכירת עסקי ההוצאה לאור עשוי להציף ערך, וגם אסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח של החברה. התקבולים מהמכירה עשויים להגדיל את תוכנית רכישת המניות, ולשפר את מרווחי הרווח, שצפוי לעלות השנה בכ-14%. התוכנית עומדת היום על 4 מיליארד דולר או כ-8% משווי החברה.

אורקל היא אחת מחברות התוכנה הגדולות והרווחיות בעולם, והיא מספקת פתרונות תוכנה לניהול מסדי נתונים וכן מגוון תוכנות לחברות בכל העולם. החברה מנסה לצמוח בתחום הענן, שהכנסותיו הגיעו ל-230 מיליון דולר ברבעון האחרון - מעט חלש מהתחזיות, אך עדיין צמיחה לעומת הרבעון שלפניו. רווחי החברה בשנה שמסתיימת במאי 2013, צפויים לצמוח בכ-5.5%, ולהאיץ בשנה שלאחר מכן. הרווח למניה צפוי לצמוח בשיעור גבוה יותר, לאור תוכנית רכישת המניות העומדת על 10 מיליארד דולר, שהוכרזה בדוחות השנתיים לשנה, מתוך שווי שוק של 165 מיליארד דולר.

אמג'ן , החברה הגדולה בהכנסותיה מתחום הביוטכנולוגיה בין חברות הפארמה, מצפה לתוצאות ניסויים בשלוש תרופות שונות. הכנסותיה צפויות לצמוח בכ-5% בלבד השנה, והרווח בכ-13%. זאת על רקע תקופת מעבר בהכנסות החברה, עד שיתקבלו אישורים נוספים שיאיצו את הכנסותיה משמעותית החל ב-2015. רווחי החברה צפויים לעלות כבר השנה כאמור בקצב גבוה, על רקע שיפור מרווחים והתרחבות גלובלית ושינויי מס. החברה הודיעה על תוכנית רכישה חזרה של מניות בשווי 2 מיליארד דולר בדצמבר האחרון, מתוך שווי שוק של 63 מיליארד דולר. לשם השוואה, בשנת 2011 עמדה תוכנית הרכישות על 5 מיליארד דולר.

לסיכום, לשימוש שבו יעשו החברות בעודפי הנזילות הגבוהים שבמאזניהן, תהיה השפעה על הכלכלה הריאלית, וכן על אטרקטיביות החברות עבור משקיעים, מבחינת הדיבידנד המחולק לבעלי המניות ותמחור הרווח למניה.

הכותב הוא מנהל השקעות ראשי ב- UBS Wealth Management Israel Ltd. לכותב המאמר ו/או לחברה עשוי להיות עניין אישי בנושא. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף לשיווק השקעות ו/או ייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

המומלצות של ubs
 המומלצות של ubs