"צריך לאפשר לשופטים שחוקים וממורמרים לפרוש בכבוד"

עו"ד רחל בן-ארי, חברת הוועדה לבחירת שופטים, תומכת במציאת פתרון שיאפשר את פרישתם המכובדת של שופטים מכס השיפוט, בלא הליך של הדחה

עו"ד רחל בן-ארי, חברת הוועדה לבחירת שופטים, תומכת במציאת פתרון לשופטים שחוקים וממורמרים, שיאפשר את פרישתם המכובדת מכס השיפוט, בלא הליך של הדחה באמצעות הוועדה לבחירת שופטים.

בן-ארי אמרה את הדברים על רקע דבריו של נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, שנחשפו לאחרונה, ולפיהם אמר בישיבת הוועדה כי סוגיית השופטים שאינם מתפקדים כראוי אך אינם פורשים בשל הפגיעה הצפויה בתנאי הפנסיה שלהם, היא "פצצה מתקתקת".

"על החברה הישראלית להציע פתרון הולם, אלגנטי ואטרקטיבי לפרישת שופטים מרצון ובהסכמה, כך שפרישה מוקדמת של שופט לא בהכרח תעיד על כישלון ולא תלווה בתליית השופט בכיכר העיר", אומרת בן-ארי. "תוכנית כזו תגרום לפרישת שופטים שחוקים וממורמרים, תשאיר שופטים טובים במערכת שיבואו להיכל המשפט כל יום עם שיר חדש בלב, ותרענן את השורות".

עוד הוסיפה בן-ארי כי "צריך להודות ששופט שיושב בכס השיפוט 20, 30 ו-40 שנה, זו תקופה ארוכה, ופוטנציאל השחיקה הוא גדול, כולל תחושת מרמור מצד שופטים שלא התקדמו, או משברים אישיים שאנשים חווים במהלך חייהם, או סתם רצון לפנות לקריירה אחרת, כפי שיותר ויותר מקובל בעולם התעסוקה המודרני".