תפוח אדמה לוהט: כחלון יסכים לניסוי חדשני על רשת הוט?

בפרטנר ממתינים בדריכות להכרעת משרד התקשורת האם לאפשר לה לבצע ניסוי טכנולוגי על גבי רשת הוט

מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל יצטרך להחליט בימים הקרובים האם להיענות לדרישת חברת פרטנר ולחייב את הוט לבצע ניסוי טכנולוגי על גבי רשת הוט - ניסוי שיכול להוות הזדמנות לשינוי משמעותי בתפיסה האומרת שלא ניתן לאפשר למתחרים להשתמש ברשת הוט. הדרג המקצועי במשרד אישר את הניסוי ההנדסי וכעת מחכים הצדדים לבר טל שייאות לחתום על הניסוי ויחייב את הוט, שמראה סימנים של חוסר התלהבות מובהק.

במסגרת המו"מ בין השחקנים בשוק התקשורת על האופן שבו יוסדר השוק החדש, מתנגדת הוט לכך שפרטנר (012 סמייל) וסלקום (013 נטוויז'ן) ישתמשו בתשתיותיה באופן אקטיבי כדי לספק שירות ללקוח. הטענה המסורתית של הוט ושל חברות כבלים רבות בעולם, היא שבגלל התצורה ההנדסית של הרשת שלה, אם אחד המתחרים ירצה להעביר אליו לקוח, ויניח לצד המרכזיות שלה מרכזייה משלו, הוא עשוי לפגוע בעשרות אלפי לקוחות שלה.

לשם כך מוכנה הוט להמשיך את המודל הקיים היום ולפיו ספקיות האינטרנט מתחברות אליה בנקודות מוסכמות והיא מפיצה את הקישוריות לאינטרנט אל הלקוח הסופי וממנו לספקית האינטרנט בחזרה, ולא מוכנה להסכים למודל סיטונאי בדומה לבזק שלגביה יש ויכוח היכן בדיוק מתחילה ומסתיימת האחריות שלה לגבי הרשת - האם בבית הלקוח או בארון התקשורת הקרוב לביתו.

פרטנר החליטה להרים את הכפפה והיא הראשונה שעשתה עבודה רצינית בסיוע בכירים לשעבר בהוט, שהוכיחו למשרד התקשורת כי הוט מרחה אותם לאורך כל השנים בטענה שלא ניתן הנדסית לבצע התחברות לרשת שלה. מהנדסי הוט לשעבר הציגו תוכנית הנדסית שמוכיחה שניתן בקלות יחסית לפתור את הבעיה ולאפשר למתחרים שימוש ברשת הוט. במשרד התקשורת יש שרואים בכך הזדמנות גדולה לשיוויון בהתייחסות כלפי רשת הוט ולחדול מלהתייחס אליה כאל רשת מאותרגת. הכדור מונח כרגע לפתחו של בר טל. נציין שמדובר בניסוי טכנולוגי בלבד ולא ניסוי שיווקי.

מהוט נמסר כי החברה לא קיבלה שום פנייה מפרטנר או ממשרד התקשורת לגבי הניסוי ולפיכך לא תתייחס לנושא.