לאומי: הלך הרוח החיובי בעולם יתמוך בשקל בטווח הקרוב

כלכלני לאומי: הביקוש הקשיח לגז הטבעי, כמו גם הסבירות הגבוהה שבשנים הקרובות ייגבר הביקוש לגז וכדאיות הייצוא תגבר תומכים בהשקעה בו בעת הנוכחית וזאת מעל למשקלו בשוק

"להערכתנו, בטווח הקרוב מגמת המסחר תושפע מהנעשה מעבר לים, ותתנהל בעיקר על רקע ההתפתחויות בנוגע לתקציב ולמדיניות המוניטארית בארה"ב. בזירה המקומית, לא מן הנמנע כי במועד אישור התקציב בהמשך השנה הקיצוצים הצפויים להיכלל בו עלולים לפגוע ביתר שאת בשוק". כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

בלאומי מציינים כי סטיות התקן הגלומות בחוזים על מדד המעו"ף נמצאות ברמה נמוכה יחסית. אלו מאפשרת לבצע הגנות על תיק ההשקעות במחיר נוח.

לגבי סקטור האנרגיה מציינים בלאומי גם השבוע כי הביקוש הקשיח לגז הטבעי, כמו גם הסבירות הגבוהה שבשנים הקרובות ייגבר הביקוש לגז וכדאיות הייצוא תגבר תומכים בהשקעה בו בעת הנוכחית וזאת מעל למשקלו בשוק.

בנוגע לשוק האג"ח אומרים כלכלני לאומי כי לאור רמת התשואות הנמוכה בחלקו הקצר של העקום ורמת הסיכון במח"מ הארוך מומלץ על החזקת חלקו הממשלתי של התיק במח"מ בינוני. "בשל היות ציפיות האינפלציה הנוכחיות משוק ההון עומדות ברמה דומה להערכות החזאים אנו נותרים בהמלצתנו לתמהיל מאוזן בין האפיק הצמוד לזה השקלי. זאת, לאור רמת אי-הוודאות בנוגע להתפתחות קצב האינפלציה בטווח הבינוני".

לאור רמת התשואות הנמוכה באפיק הקונצרני, סבורים בלאומי כי יש להקפיד על בחירת אגרות חוב בהן התשואה הצפויה הולמת את הסיכון. זאת, תוך התמקדות בחברות תזרימיות ובאג"ח בעלות מח"מ קצר (עד 3 שנים).

בשוק המט"ח: "הלך הרוח החיובי בעולם צפוי לתמוך בשקל בטווח הקרוב. גם בהמשך, צפוי שערו של השקל להתמך בתנועות הון נכנסות ובהשפעת תחילת הפקת הגז בישראל. עם זאת, עלייה אפשרית בסיכון הגיאופוליטי המקומי עשוייה להביא להיחלשות זמנית במטבע המקומי".