זעם בספרד עקב פרשת העלמת מס מצד משפחת המלוכה

חתנו של מלך ספרד מואשם בניצול קשריו החזקים על מנת להעלים מס ■ בספרד זועמים על משפחת המלוכה שמעורבת בפרשה שכזו בזמן שכל המדינה נמצאת במשבר כלכלי חריף

פרשת שחיתות חדשה מטילה ענן כבד מעל בית המלוכה הספרדי עם התייצבותו של חתן מלך אנגליה מול בית משפט במאיורקה בחשד להעלמת מסים במסגרת פרשת מעילה בהיקף של 6 מיליון אירו, כך מדווחת רשת CNBC.

על פי הדיווח, אינקי אורדנגרין, שחקן כדור-יד אולימפי לשעבר ונשוי לבתו של מלך ספרד חואן קרלוס, מואשם כי השתמש בקשרים החזקים שלו על מנת לעזור לארגון שלו לזכות בחוזים לארגון אירועים ציבוריים במאיורקה. על פי החשד, הארגון שנקרא נוז (Noos) היה נוהג לקבל תשלומים מופרזים עבור ארגון אותם אירועים וכנסים שהיו מועברים לחשבונות מחוץ לספרד על מנת להימנע מתשלום מס.

הפרשה החדשה שוחקת עוד יותר את האהדה שהייתה קיימת למשפחת המלוכה במדינה וזאת בעקבות סדרה של שערוריות שבהן היה מעורב בית המלוכה לאחרונה. השערוריה האחרונה מקוממת במיוחד את תושבי ספרד שכן מדובר בפרשה בה מעורבת העלמת מסים בזמן שהמדינה נמצאת במשבר כלכלי חריף ושיעור האבטלה במדינה שובר שיאים.

אורדנגרין הוכנס לבית המשפט מכניסה צדדית ותחת אבטחה כבדה כשבאותו זמן הפגינו מאות תושבים מול בית המשפט נגד בית המלוכה והחזיקו שלטים שנכתב עליהם: "להפיל את המונרכיה" ו"אומרים שזו דמוקרטים אך בפועל היא לא".