תרחיש האימים: עליות בטווח הקצר, ארמגדון בטווח הארוך

הכלכלן הפסימי נוריאל רוביני התראיין בסוף השבוע לאתר הכלכלי יאהו פייננס וטען כי בטווח הקצר העליות בשווקים יימשכו בשל המעבר ההדרגתי של המשקיעים משוק האג"ח ■ בטווח הארוך הוא צופה בועת אשראי גדולה מזו של 2007

הכלכלן הפסימי נוריאל רוביני ידוע בכינוי שלו "ד"ר דום" בשל התחזיות הדוביות שלו. זאת, חרף הראלי שנרשם בשווקים בשבועות האחרונים. אולם, נראה כי רוביני התרכך במידה מסויימת ובראיון שנערך עימו בסוף השבוע הוא היה מוכן ליישר קו עם הקונצנזוס ולהודות כי בטווח הקצר השווקים צפויים להמשיך במגמת העליות.

בניגוד לאנליסטים וכלכלנים אחרים כגון דניס גרטמן, שסבורים כי כי בטווח הקרוב אנו צפויים לגל מימושים גדול, רוביני טוען שלא כך הדבר. בראיון לאתר הכלכלי יאהו פייננס, הכלכלן הפסימי טען כי המשקיעים ימשיכו לצאת מחוף המבטחים שלהם, שוק האג"ח ולהזרים את ההון לשוקי המניות. עם זאת, הוא טוען כי זה יעשה בהדרגתיות ולא במנוסה של המשקיעים.

"אם לא צפויה אינפלציה והמעבר משוק האג"ח לשוק המניות לא יהיה באופן מהיר מספיק, אז קיים סיכון מהותי ליצירת בועה בנכסים", הוא מסביר. הכלכלן הפסימי חזר על דבריו של חבר ה'פד' ג'רמי שטיין, שטען לפני מספר ימים כי אנו לקראת בועת אשראי נוספת, משום שהנהירה של המשקיעים משוק האג"ח לא מתבצעת באופן מהיר מדי ואינה תורמת ליצייבות באינפלציה.

"כמובן שבועה פיננסית היא טובה עבור שוק המניות, לפחות עד שהיא מתפוצצת", מצהיר רוביני. "התוצאה של מעבר איטי מדי משוק האג"ח לשוווקים האחרים עלולה להיות בועת אשראי גדולה מזו שהייתה ב-2007". לסיכום, הכלכלן הנודע נשאר פסימי וטוען כי בטווח הקצר הוא שורי על שוק המניות אך בטווח הארוך צפויה קטסטרופה כלכלית.