הישראליות בוול סטריט לוהטות: אימפרבה בשיא חצי-שנתי

המניות הישראליות בוול סטריט לוהטות ■ חברת אבטחת הנתונים של שלמה קרמר עשויה לדגדג מחדש מחיר שיא של כל הזמנים ■ שווי החברה עומד כרגע על 862 מיליון דולר - אחת הישראליות הגדולות הנסחרות בוול סטריט

וול סטריט לוהטת. למרות החשש משינוי מדיניות הפד, ועל אף המיתון המתמשך, שוק המניות האמריקני ממשיך לשעוט קדימה. ביום שישי האחרון - ובפעם השלישית תוך עשרה ימים - עבר מדד הדאו ג'ונס את רמת 14,000 הנקודות - עלייה של 6.8% מתחילת השנה.

הגאות בוול סטריט נפלה בחיקן של חלק מהמניות הישראליות, ואחת מהן היא אימפרבה (Imperva), חברת אבטחת הנתונים של שלמה קרמר, האיש שדי מתבקש להגדיר אותו כ"גורו אבטחה".

מניית אימפרבה, שנסגרה ביום שישי על מחיר של 36.51 דולר, מתקרבת לשיא חצי שנתי, ואם תמשיך בדרך זו היא עשויה לדגדג מחדש מחיר שיא של כל הזמנים (41.91 דולר, מרחק של 13%) אליו המריאה בספטמבר האחרון. שווי החברה עומד כרגע על 862 מיליון דולר - פי שניים מהשווי לפיו הונפקה בראשונה - והופך אותה לאחת החברות הישראליות הגדולות (במונחי שווי שוק) הנסחרות בוול סטריט.

ביצועי מניית אימפרבה פוסט ההנפקה מאוד מזכירים את אלו של מניית אבן קיסר, חברה ישראלית אחרת שהונפקה בשנה האחרונה בוול סטריט. אבן קיסר , כפי שכתבנו כאן באחרונה, הכפילה את שוויה מאז ההנפקה - ממש כמו אימפרבה - ולמעשה שתי הנפקות אלה (שלוש, כשמשקללים את זו של SodaStream ) הן ההנפקות הראשוניות הישראליות המוצלחות ביותר שבוצעו בשנים האחרונות בשוק ההון האמריקני.

SodaStream, נזכיר, תרגמה את החיבוק הלוהט שקיבלה מוול סטריט למזומנים וביצעה הנפקה משנית כבדה (שכללה הצעת מכר), אך אימפרבה ואבן קיסר עדיין לא עשו זאת, למרות הפיתוי שטמון במהלך כזה. עד כמה מפתה, אפשר ללמוד ממספר פקודות המכירה של בכירי אימפרבה מאז הונפקה החברה. ממעקב "גלובס" אחר תנועות בעלי עניין עולה כי מאז ההנפקה מימשו מנהלים בכירים בחברה מניות תמורת סכום כולל של 38.4 מיליון דולר. בכך הפכה אימפרבה לאחת החברות שפעילות המימושים בה היא מהגבוהות בקרב חברות ישראליות הנסחרות בוול סטריט.

המממש הפעיל ביותר הוא עמיחי שולמן, סמנכ"ל טכנולוגיה וממייסדי החברה, שמכר עד כה מניות תמורת 12.8 מיליון דולר (ברוטו). אחריו מדורג מייסד אחר, מיכאל (מיקי) בודאי, שהמיר מניות בשווי 10.8 מיליון דולר למזומן. קרמר, היו"ר והמנכ"ל, לא מכר מניות וספק אם ימכור בעתיד הקרוב. קרמר הוא אחד האנשים הנזילים בארץ (הודות לצ'ק פוינט), ונראה שמה שמניע אותו כרגע הוא הרצון לבנות ענקית אבטחה נוספת, ולאו דווקא להנזיל את החזקותיו.

אימפרבה, וזהו נתון די חשוב, לא ממש רווחית (לפחות על בסיס GAAP), וריצת השוורים אחריה נובעת מהיותה חברת צמיחה לכל דבר ועניין שפועלת בשוק חם עד לוהט. את הרבעון הרביעי של 2012 סיימה החברה עם הכנסות של 31.8 מיליון דולר, גידול שנתי של 36%. על בסיס GAAP, רשמה החברה הפסד נקי של 724 אלף דולר, ועל בסיס Non GAAP נרשם רווח נקי של 1.6 מיליון דולר, שולי רווח של 5.2%.

ברבעון הראשון של 2013 (הרבעון החלש בשנה) אמורה החברה להציג הכנסות של 27-27.5 מיליון דולר (גידול שנתי של 25%-28%), וחזרה להפסד נקי על בסיס Non GAAP של 2.3-2.8 מיליון דולר.