דנקנר לבעלי האג"ח: "נחתה עלינו להקת ברבורים שחורים"

כך אמר הבעלים של אי.די.בי בפגישתו עם נציגי האג"ח של אי.די.בי אחזקות, שבה הציגה החברה מתווה נוסף להסדר, שכולל שיפורים קלים להצעה הקודמת

הפערים בין אי.די.בי אחזקות, שבשליטת חברת גנדן של נוחי דנקנר, למחזיקי האג"ח של החברה, קטנו אמנם בימים אחרונים, אך עדיין יש פער רב שעל הצדדים לסגור עוד החודש, אחרת הם עשויים למצוא עצמם בבעיית לוח זמנים קשה מאוד. הצדדים אמורים להיפגש היום אחר הצהריים, ולהמשיך במאמצים להגיע לעמק השווה ולסכם על הסדר חוב, כשהפער ביניהם עומד כעת על קצת פחות מ-100 מיליון שקל.

ביום חמישי האחרון נפגשו אנשי הנציגות - המורכבת מאקסלנס, גילעד הוותיקה והראל - עם ראשי אי.די.בי, ולראשונה גם עם בעל השליטה נוחי דנקנר, שאמר להם כי "אי.די.בי נמצאת בתקופת שפל מאז חודש אוגוסט 2011. להערכתי עברנו את שיא תקופת השפל, ואנו לקראת סיומה... נחתה על אי.די.בי להקה של ברבורים שחורים, אך הם בדרכם להתעופף", אמר דנקנר, שהוסיף כי "בקרוב תהיינה מספר פריצות דרך עסקיות".

ונשוב לפגישה בין דנקנר ואנשיו לנציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות, שלראשונה הופיע במסגרתה גם מנכ"ל אקסלנס עוזי דנינו, שלא הסתפק הפעם בנציג מטעמו. בפגישה הציגה החברה הצעה רביעית להסדר, שנדחתה אף היא.

ככל הידוע החברה הציגה למחזיקי האג"ח הצעה הכוללת שיפור קל מהצעה קודמת להזרמה של 200 מיליון שקל מצד הבעלים, להצעה להזרמה של 210 מיליון שקל מהבעלים. זאת נוסף על כספים שיש בקופת החברה, שמסתכמים כיום בכ-190 מיליון שקל.

כמו כן, אי.די.בי אחזקות הציגה למחזיקים שיפור קל גם ברכיב הזרמות המזומנים העתידיות - שיינתנו כתשלום חלקי של האג"ח החדשות שתנפיק החברה - שיצמחו מתשלומים שיסתכמו ב-110 מיליון שקל לתשלומים שיסתכמו ב-120 מיליון שקל על פי ההצעה החדשה.

ההצעה תלויה באלשטיין

ככל הידוע הצעתה הרביעית של אי.די.בי לא כללה שינוי ברכיב האקוויטי שיינתן לנושי החברה האם הציבורית של הקונצרן, והיא עומדת על 15% ממניות אי.די.בי אחזקות (נתח השווה לכ-90 מיליון שקל בבורסה), ולא כללה רכיב מניות בחברה הבת הפרטית אי.די.בי פתוח. גורם המעורה בנושא אמר, כי "נוחי דנקנר אמר שיוכל להעלות את הרכיב הזה לכיוון של ה-18%, בתלות בחבילה שיסכימו הוא והנציגות".

בסביבת הנציגות גורסים היום, כי "הצעת החברה עדיין מגלמת תספורת נומינלית שהנציגות לא תסכים לה ולא תקבל אותה". עוד קודם לפגישה עם דנקנר פגשה נציגות מחזיקי האג"ח לדקות ספורות את איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין. הצעת ההסדר הנדונה תלויה לחלוטין בכך שאלשטיין יממש את האופציה שניתנה לו, וישקיע 75 מיליון דולר נוספים בגנדן.

מתנגדים לתשלום לקרדיט סוויס

המתיחות בין נציגות האג"ח באי.די.בי אחזקות והחברה באה לידי ביטוי גם בנוגע לתשלום שהחברה אמורה להעביר בימים הקרובים לקרדיט סוויס. נציגות האג"ח בחברה שבה ופנתה לחברה בדרישה להקפיא תשלום ריבית של כ-3 מיליון שקל לקרדיט סוויס בסוף החודש, כדי להימנע ממצב של העדפת נושים. זוהי הפניה השנייה של הנציגות בנושא זה לחברה. סוגיה זו מתחדדת על רקע כך שבסוף החודש אמורה לפוג האופציה המקורית שניתנה לאלשטיין להשקעת ההמשך שלו בגנדן - ושהיא הבסיס לכל הסדר חוב שאליו יגיע דנקנר.