הטיפ היומי: הפוטנציאל של BNP Paribas הוערך בחסר

עם הון עודף מוערך של 9% משווי השוק שלו בשנת 2014, ל-BNP יש פוטנציאל של הגדלת שיעור חלוקת הדיבידנד, לבצע רכישה עצמית של מניות ולהשתמש בהון העודף לצמיחה אורגנית

הבנק הצרפתי BNP Paribas נסחר בבורסה של פריס לפי שווי שוק של כ-54 מיליארד אירו. זהו אחד הבנקים המגוונים ביותר בכל הקשור לפעילות העסקית שלו - שכוללת ניהול נכסים, בנקאות קמעונאית ובנקאות השקעות, וכן בפעילות הגיאוגרפית שלו, שפרוסה בצרפת, איטליה, בלגיה וארה"ב. אף אחת מהחטיבות של BNP לא אחראית על יותר מ-25% מרווחיו. בדרך כלל בכל אזור שבו הבנק פועל, יש לו נתח שוק גבוה יחסית, למעט בארה"ב שם הוא פועל באמצעות החברה-הבת BancWest.

בעקבות פרסום הדוחות הכספיים של BNP לרבעון הרביעי ושנת 2012 כולה, אנו מעריכים שהפוטנציאל של הבנק לשפר את התשואות שלו הוערך בחסר. בנק BNP נוקט צעדים להוריד עלויות, ומחפש דרכים להשקיע בטווח הארוך, כולל הגדלת תשלום הדיבידנד. עדיין חסרים לנו פרטים רבים בנוגע ליעדי החיסכון בעלויות, אך אנו סבורים שיעד החיסכון בגובה כ-7.5% ביחס לבסיס ההוצאות של שנת 2012, הוא מעודד. אנו מצפים לקבל עוד פרטים ביום המשקיעים שיערוך הבנק.

עם הון עודף מוערך של 9% משווי השוק שלו בשנת 2014, ל-BNP יש פוטנציאל של הגדלת שיעור חלוקת הדיבידנד, לבצע רכישה עצמית של מניות ולהשתמש בהון העודף לצמיחה אורגנית. הבנק מחפש הזדמנויות בתחום זה. לדוגמה מדובר על אזור אסיה-פסיפיק בהתבסס על זיכיונות קיימים, כך שהסיכון יישאר נמוך. הבנק הכריז שמטרתו להגדיל את ההכנסות מהאזור מרמה של 2 מיליארד אירו ב-2012 ל-3 מיליארד אירו ב-2016. האתגר יהיה לספק ראות בנוגע לאופן שבו ההשקעות הללו יובילו ליצירת ערך בעתיד.

נציין, שברבעון הרביעי נרשמה חולשה בתחום הבנקאות הקמעונאית בצרפת, וזו הייתה האכזבה העיקרית מתוצאות הרבעון.

אנו מתמחרים את מחיר היעד למניית BNP על בסיס ההערכות שלנו לתוצאות 2015. אנו מעלים את מחיר היעד למניה מ-53 אירו ל-55 אירו - כ-26% מעל מחיר השוק הנוכחי. המלצתנו נשארת ללא שינוי, "תשואת יתר".