פסגות: אינתיפאדה שלישית תפגע בבורסה כמו בשנת 2000

הכלכלן אורי גרינפלד מזהיר: "בתרחיש של התעוררות בגדה - פוטנציאל הפגיעה בשווקים גבוה" ■ ברקע, כוננות שיא בגדה לאור הלווייתו של ערפאת ג'רדאת ■ אבי דיכטר: "האוויר מלא אדי דלק, עלולה להיות קטסטרופה"

"בתרחיש שבו ההתעוררות בגדה נגררת לכדי אינתיפאדה שלישית ופיגועים במרכז הארץ, ההשפעה על המשק תהיה הרבה יותר משמעותית (ראה מיתון 2002-2001) ומכאן שגם פוטנציאל הפגיעה בשווקים יותר גבוה". כך מעריך היום (ב') אורי גרינפלד, מנהל מחלקת המאקרו בפסגות, על רקע החשש המתגבר מהתחממות הגזרה ביהודה ושומרון.

גרינפלד מבהיר כי "קשה לתת תחזיות, בטח לגבי העתיד ובטח ובטח לגבי העתיד בגזרה הביטחונית", ומדגיש כי "למרות שבאופן כללי רוב האירועים הביטחוניים בשנים האחרונות מסתיימים ללא פגיעה בשוקי המניות, הסיבה לכך היא שהשפעתם על הפעילות במשק זניחה וקצרת טווח באופן יחסי".

ברקע, כוננות שיא בגדה, שם החלה הלווייתו של הצעיר הפלסטיני ערפאת ג'רדאת, שמת בסוף השבוע בכלא מגידו. כוחות מתוגברים של הצבא ומערכת הביטחון הוצבו בגזרת חברון, בשל הערכות להסלמת האירועים.

אנשי גדודי אל-אקצה הסלימו הבוקר את האווירה וקראו לכל הפלגים הפלסטינים להגיב ל"פשע הישראלי". עוד לפני ההלוויה, אלפי פלסטינים ירו באוויר כאות מחאה, זאת לאחר שגופתו הועברה מחברון לכפר סעיר.

במקביל, מרבית האסירים הביטחוניים, שפתחו אתמול בשביתת רעב במחאה על מותו של העציר, שבו הבוקר לשגרה ואכלו את ארוחות הבוקר שהוגשו להם בבתי הסוהר.