מולדין: "ביינר אמר לי שלאובמה יש ביצים עשויות ממרשמלו"

ג'ון מולדין, מנהל השקעות נודע ופרשן כלכלי בכיר ב-CNBC, סיפר כי דובר בית הנבחרים השמיע בפניו את ההתבטאות החריפה כנגד הנשיא אובמה בארוחה בה הוא היה נוכח

בעוד הדריכות בשווקים גוברת ככל שמתקרבים לרגעי ההכרעה בכל הנוגע ל"מצוק הפיסקלי 2" ב-1 למארס, ג'ון מולדין, מנהל השקעות נודע ופרשן כלכלי בכיר ב-CNBC וב"בלומברג", שיתף אנקדוטה מביכה הקשורה לחילוקי הדעות החריפים בין הרפובליקנים לדמוקרטים והנשיא אובמה.

מולדין, התארח בועידת ה-California Resource Investment, בפאלם ספרינגס, וסיפר על סעודה בת 4 שעות בה היה נוכח גם דובר בית הנבחרים ג'ון ביינר. כזכור, האחרון זכה ל"תהילת עולם" בסבב הקודם של המשבר הפיסקלי, בו הוא ניהל מו"מ עיקש עם הדמוקרטים והעומד בראשם הנשיא אובמה בכל הנוגע למציאת פתרונות ל"מצוק הפיסקלי".

מולדין טען כי ציין בפני ביינר כי הוא חייב לעבוד ביחד עם הארי רייד (מנהיג הדמוקרטים בסנאט) במטרה למצוא פתרון למשבר הפיסקלי ולתקרת החוב. בתגובה, כך לפי מולדין, ביינר השיב לו כי "הארי הוא לא הבעיה. הנשיא אובמה הוא הבעיה. הוא פשוט לא יכול לקבל החלטה בגלל שיש לו ביצים שעשויות ממרשמלו".

כאמור, ארה"ב נאלצת להתמודד בימים אלו עם סבב נוסף של משבר פיסקלי, שזכה לכינוי "המצוק הפיסקלי 2", או בשמו המקצועי - sequester. הפעם מדובר בקיצוצים רוחביים בהיקף של כ-110 מיליארד דולר, שיכנסו לתוקף באופן אוטומטי ב-1 למארס, אלא אם כן המחוקקים בקונגרס ימצאו פתרון שידחה את הקץ. החשש הוא שקיצוצים אלה יגררו אחריהם פיטורים נרחבים ויגרעו משיעור הצמיחה של המדינה כ-0.1%.