IDB פיתוח למחזיקי האג"ח: ניגוד עניינים בין קרן יורק לביניכם

עו"ד אמיר ברטוב לנושי IDB פיתוח: קרן יורק מתכננת להפוך להיות בעלת השליטה בחברה לבדה ■ "לאור האמור על הנאמנים לשאול את עצמם האם אכן ישנה זהות אינטרסים בין קרן יורק לכלל מחזיקי אגרות החוב?"

עו"ד של אי.די.בי פיתוח, אמיר ברטוב, שלח היום (ג') מכתב לנציגות בעלי האג"ח של אידיבי פיתוח, בו העלה חשש לניגוד עניינים בין קרן יורק לבין יתר מחזיקי אגרות החוב.

"המחזיק הגדול ביותר בקרב מחזיקי אגרות החוב הינה קרן יורק קפיטל. בהתאם למידע שהתפרסם החזקותיה של קרן יורק נרכשו לשיעורין בחודשים האחרונים במחירים הנמוכים באופן משמעותי ממחירי הפארי של אגרות החוב וככל הנראה במחירים נמוכים יותר מאשר מחירי הרכישה של אגרות החוב על-ידי מרבית המחזיקים האחרים", כך נכתב במכתב. "בהתאם למידע שהתפרסם הגיעה קרן יורק להחזקה של 20% מכלל הע.נ. של אגרות החוב. לאור מיעוט המשתתפים באסיפות מחזיקי אגרות החוב מקנות החזקותיה של קרן יורק השפעה דומיננטית בהחלטות של מחזיקי אגרות החוב.

"על פי המהלך שמובל על ידי קרן יורק (ואשר כאמור לטעמנו אין לו שחר) בעוד שכלל מחזיקי אגרות החוב יהיו 'רק' בעלי מניות בחברה (וכתוצאה מכך 'יחטפו' תיספורת עמוקה בחוב האג"ח), או למצער יקבלו מניות אותן יאלצו למכור בסמוך לאחר קבלתן מסיבות שונות, מתכננת קרן יורק להפוך להיות בעלת השליטה בחברה והיא בלבד (להבדיל מכל יתר מחזיקי אגרות החוב) מתכננת להנות מהיתרונות המוקנים אך ורק למי שאוחז בדבוקת שליטה בחברה - הזכות למנות את מנהליה, לכוון את פעולתה ולהינות מפרמיית שליטה במכירת החזקותיה לצד שלישי, זכויות שהינן בעלות ערך כלכלי רב.

"לאור האמור על הנאמנים לשאול את עצמם האם אכן ישנה זהות אינטרסים בין קרן יורק לכלל מחזיקי אגרות החוב? האם כל הנציגים של מחזיקי אגרות החוב פועלים לצורך השגת מלוא סכום החוב או שמא חלקם פועלים למען מטרות עצמאיות אחרות? והאם קרן יורק מובילה את הנציגות ואת מחזיקי אגרות החוב למהלך מסוכן שיש בו לשרת את האינטרסים היחודיים שלה בלבד? והאם גוף מוסדי אחד או יותר חבר לקרן יורק וגם הוא יהנה עימה על חשבון כל יתר מחזיקי האג"ח?", כך לשון המכתב.