הבורסה סגרה במגמה מעורבת; הכשרה אנרגיה צנחה 45%

עליות קלות באירופה ■ פרטנר עברה לרווח ברבעון הרביעי ■ אלביט הדמיה הגיעה למתווה הסדר חוב ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-959 מיליון שקל

הבורסה באחד העם נסחרה היום (ד') במגמה מעורבת ברקע הנעילה החיובית אמש בוול סטריט, כאשר הפעילים נרגעו מדבריו של נגיד ה'פד' בן ברננקי מול הסנאט האמריקאי. באירופה התנהל המסחר במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. מחזור המסחר הסתכם בכ-959 מיליון שקל.

ברננקי, כאמור, שלח אתמול מסר מרגיע לשווקים, בעודו מבהיר כי תוכניות ההרחבה הכמותית של הפדרל ריזרב יימשכו כמתוכנן, עד אשר מצב האבטלה בכלכלה האמריקאית יראה שיפור משמעותי.

באיטליה נמשך הפלונטר הפוליטי לאחר הבחירות הכלליות. סילביו ברלוסקוני, שדגל בביטול העלאות המסים וצעדי הצנע בניגוד מוחלט לעמדת גרמניה והבנק המרכזי האירופי, אמנם לא ניצח בבחירות, אך המפלגות התומכות בצנע ספגו מכה והתסבוכת הפוליטית הדגישה את החשש אותו הציף אתמול חתן פרס נובל לכלכלה פול קרוגמן: הקיצוניים מתחזקים, והדבר עלול להתפשט למדינות אחרות באירופה.

עם זאת, איטליה צלחה אתמול את המבחן הכלכלי הראשון שלה אחרי הבחירות: הכלכלה השלישית בגודלה באירופה הצליחה לגייס 8.75 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח ממשלתיות ל-6 חודשים. האג"ח הונפקו בריבית של 1.237%. גם היום ביצעה איטליה גיוס מוצלח יחסית בהיקף של כ-4 מיליארד אירו.

אלביט הדמיה הגיעה למתווה הסדר חוב

אלביט הדמיה הודיעה הבוקר לבורסה על הגעה להבנות בלתי מחייבות בנוגע להסדר החוב מול נושי האג"ח הגדולים שלה - הקרנות הזרות יורק ו-DK Partners, המחזיקות בכ-20% ובכ-15% מהחוב, בהתאמה. [לפרטי מתווה ההסדר המלא]

פרטנר דיווחה היום על ירידה של 20% בהכנסות השנתיות וירידה דומה בהכנסות הרבעון הרביעי ל-5.5 מיליארד ו-1.25 מיליארד שקל, בהתאמה. הרווח הנקי לכל 2012 עלה ב-8% ל-478 מיליון שקל, וברבעון הרביעי החברה עברה לרווח של 102 מיליון שקל לעומת הפסד של 188 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. [לסיפור המלא]

סמנכ"ל הכספים של פוטאש הקנדית אמר אתמול כי החברה מקפיאה לעת עתה את המגעים לקראת עסקה לרכישת כיל , אך מאמינה כי ההתנגדות בישראל לרכישה מונעת מחששות לא מבוססים.

מניית הכשרה אנרגיה המשיכה לרכז עניין רב בשוק לאחר שזינקה במאות אחוזים בימים האחרונים ללא כל סיבה נראית לעין. גם מודיעין ריכזה עניין.

מניה נוספת שריכזה עניין רב היא גוליבר לאחר שאתמול הודיעה על תחילת חיפושי אורניום בנגב.

מנכ"ל בזן פינחס בוכריס פנה ליו"ר הדירקטוריון עקיבא מוזס בבקשה לאתר לו מחליף כמנכ"ל הקבוצה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]