יועצי השקעות - האם הנאום של ברננקי "שווה זהב"?

"היום הוא (ברננקי) חזר על כך ש'הוא זה שצריך להקשיב לו, ולא לרכילויות שיוצאות מהפגישות'", אמר אנטוני גריסאטני, מייסד חברת האנרגיה GRZ

הזהב הגיב לקריאת ההרגעה של יו"ר הפדרל ריזרב מאמש (ג'), ונסחר במחיר הגבוה מ- 1,600 דולר לאונקיה, הגבוה ביותר ב-3 החודשים האחרונים, כך על פי אתר CNBC.

יו"ר ה'פד', בן ברננקי הרגיע את המשקיעים אמש. ברננקי שלח מסר מרגיע, בו הבהיר כי תוכניות ההרחבה הכמותית יימשכו עד אשר מצב האבטלה בכלכלה האמריקנית יראה שיפור משמעותי. כאמור, ברננקי אמר למשקיעים את שקיוו לשמוע. הוא שלל הפסקה או האטה של תוכנית רכישות האג"ח, במסגרתן הוא רוכש אג"ח ממשלתיות ומגובות משכנתאות בהיקף כולל של 85 מיליארד דולר (במסגרת ה-QE3 ו"אופריישן טוויסט") - וזאת, לאחר שרמזים למהלכים כאלה ניתנו בפרוטוקולי הריבית של הפדרל ריזרב לחודש פברואר.

"היום הוא (ברננקי) חזר על כך ש'הוא זה שצריך להקשיב לו, ולא לרכילויות שיוצאות מהפגישות'", אמר אנטוני גריסאטני, מייסד חברת האנרגיה GRZ.

מי שעוד מאמין בזהב, הוא ריץ' איליסזין, מייסד חברת iiTrader. הוא המליץ לקנות אופציית Call במחיר 480 דולר, לזהב במחיר מימוש של 1,680 דולר.

נציין, כי רק לפני שבוע נשמעו קולות פסימיים הרבה יותר.

רק לפני שבוע אמר ג'ונתן באראט, מייסד מגזין בנושא סחורות: "אני סבור שהיום (21.2), השוק יתמקד בזהב ברמה של 1,630 דולר, כאשר יכולתו לחצות מחיר של 1,630 דולר, היא קריטית למדי". הוא התייחס בדבריו לרמה הפסיכולוגית אותה הוא מייחס למחיר של 1,600 דולר. הוא אמר כי: "אם הזהב לא יחצה קו זה כבר בימים הקרובים, עלינו לצפות בהמשך לרמת מחירים נמוכה יותר".