מתקשים לכתוש שום? תכירו את הכותש החדשני והאלגנטי

הכותש מעוצב ככף מתנדנדת ■ הכותש מאפשר לבצע את פעולת הכתישה בקלות ובמינימום מגע ידיים בשום

מה לא נאמר על סגולות השום, המשמש אלפי שנים למאכל וגם כתרופה, כאנטיביוטיקה מהטבע, ה"משביע ומשחין (מחמם את הגוף) ומצהיל פנים ומרבה הזרע והורג הכינים שבבני מעיים, ויש אומרים - מכניס אהבה ומוציא את הקנאה" (חז"ל). איכשהו, בניגוד להיסטוריה הפרמקולוגית והקולינרית המפוארת של השום, ההיסטוריה של כותשי השום מוצלחת פחות: הם לעולם לא מנצלים את כל שן השום, הם לא חוסכים מאיתנו באמת את מגע האצבעות בשום ואת הריח המתלווה לכך, ותמיד קשה לנקותם.

יחד עם זאת, בשנים האחרונות הצליחו כמה מותגים להתמודד עם האתגר לא רע. למשל, כותשי השום המצוינים של זיליס, היוקרתיים של WMF והיעילים במיוחד של Art&Cook. עכשיו מצטרפים לתחרות על לבם של חובבי השום התאומים הבריטים ריצ'רד ואנתוני ג'וזף מהמותג JosephJoseph. כהרגלם, העיצוב מקורי, כלל אינו מזכיר את כותשי השום המוכרים: הכותש מעוצב ככף מתנדנדת, העונה לשם rocker.

בדקנו. זהו כותש אלגנטי, המאפשר לבצע את פעולת הכתישה בקלות ובמינימום מגע ידיים בשום. מקלפים את שן השום, מניחים על משטח, מציבים עליה את הכותש ולוחצים בתנועת נדנדה מימין לשמאל ומשמאל לימין. התוצאה: שום כתוש מבצבץ לו על "קערית" הכותש, מוכן לאיסוף בכפית או להעברה היישר למחבת או לסיר.

יתרונות: יעיל, מעוצב, נוח לניקוי. חסרונות: יש לקלף את השום, ובכל פעם לכתוש שן אחת בלבד. הכותש מגיע בגרסה פלסטית בסגול, בשחור או בירוק, ובמחיר כפול בגרסת נירוסטה כסופה.

100-50 שקלים ברשתות סוהו ודה קוק סטור.