מדוע סירבו בחברת הראל לבטח אישה בהריון מעל גיל 39?

מתברר כי יש כמה חברות ביטוח שגם ב-2013 מתייחסות לנשים הריוניות מעל גיל 35 כמקרה יוצא דופן ומסווגות אותן אוטומטית כהריון בסיכון גבוה

את בהריון, מעל גיל 39, ורוצה לטוס לחו"ל? הנה משהו שכדאי לדעת: מתברר שיש כמה חברות ביטוח שגם ב-2013 מתייחסות לנשים הריוניות מעל גיל 35 כמקרה יוצא דופן, ומסווגות אותן אוטומטית כהריון בסיכון גבוה. לכן, כמובן, החברות האלה אינן מוכנות לבטח אותן בביטוח המקיף, שאותו הן מציעות לנשים הריוניות צעירות יותר.

זה מה שגילתה הריונית בת 40 פלוס, הנמצאת בחודש הרביעי ורצתה לצאת לגיחה קצרה לחו"ל. היא החליטה להפעיל את הביטוח הרפואי שניתן על-ידי חברת האשראי שלה, ויזה. כשפנתה למוקד של חברת הראל, המספקת את הביטוח עבור ויזה, נמסר לה שכיוון שהיא מעל גיל 39, החברה אינה יכולה לתת לה את הביטוח המורחב, אלא רק ביטוח רגיל שאינו מכסה טיפולים או אשפוזים הקשורים להריון.

כשההריונית המופתעת הציעה לשלם יותר כדי לקבל את הכיסוי הרחבה יותר, היא התבשרה שזה פשוט בלתי אפשרי, ובמוקד השירות אף אמרו לה כי אף חברת ביטוח לא תסכים לבטח אותה בביטוח מקיף, בגלל גילה. בשירותי בריאות כללית, שמשווקת את ביטוחי הנסיעות לחו"ל של כלל ביטוח, הסכימו, אגב, לבטח אותה ללא כל בעיה.

מהראל נמסר בתגובה כי בשבועות הקרובים תשיק החברה את "דרכון First Class" - פוליסה חדשה לביטוחי חו"ל, המרחיבה את גבולות הכיסוי בתחומים שונים, לרבות נשים בהריון עד גיל 42 ועד לשבוע *39. איך אומרים, מוטב מאוחר.