בעיות ב"לה-מאסיה": פיפ"א נגד אקדמיית הכדורגל של ברצלונה

ארגון הכדורגל העולמי דורש מבארסה להוציא ממצבת השחקנים שלה שישה שחקני נוער זרים, עקב אי-עמידה בתקנות העסקה של כדורגלנים מתחת לגיל 18

אקדמיית הכדורגל המפורסמת של ברצלונה (ה"לה-מאסיה"), ממנה מורכב חלק ניכר מהקבוצה הבוגרת של המועדון כיום, תחת ביקורת נוקבת של פיפ"א. ארגון הכדורגל העולמי הורה למועדון הקטאלוני להוציא ממצבת שחקני הנוער של האקדמיה המפורסמת לא פחות משישה שחקנים זרים, עקב אי-עמידה בתקנות. כך מפרסמת סוכנות הידיעות "בלומברג".

על-פי סעיף 19.2 ברגולציות של פיפ"א, מועדונים יכולות לצרף לקבוצות הנוער שלהם שחקנים זרים מתחת לגיל 18, תחת שלוש התניות שונות: א'. באם השחקן בגיל 16-18, והוא עובר בין שתי קבוצות החברות באיחוד האירופי; ב'. באם מתחם האימונים של הקבוצה רחוק עד 100 ק"מ ממקום מגוריו של השחקן במדינת האם שלו; ג'. באם הוריו של השחקן הזר עוברים להתגורר איתו במדינה של קבוצתו החדשה, אך לא מסיבות הקשורות לכדורגל.

לטענת פיפ"א, שישה כדורגלנים זרים ב"לה-מאסיה", האקדמיה של בארסה, לא עומדים בקריטריון האחרון (ג'). ב"לה-מאסיה" משחקים בסך הכל 72 כדורגלנים זרים מתחת לגיל 18. ברצלונה ערערה על ההחלטה, וששת השחקנים ממשיכים להתאמן בקבוצה עד להכרעה בעניינם.

על מנת לעקוף את החוק הזה, קבוצות כדורגל רבות נוהגות "לסדר" להורי השחקנים הצעירים עבודות שאינן קשורות לכדורגל. אגב, בעבר עברה ברצלונה את המבחן המשפטי של פיפ"א, כש"סידרה" לאביו של ליונל מסי, שהגיע למועדון מארגנטינה בגיל 13, לעבוד במחלקת הנוער של המועדון בשכר של 50 אלף דולר בשנה.